Nie mogliśmy się zgodzić na niektóre warunki KE ws. przejęcia Lotosu przez Orlen - podkreślił we wtorek prezes Orlenu Daniel Obajtek. Dodał, że fuzja paliwowych spółek będzie się spinać biznesowo i pozwoli rozwijać się Orlenowi.
Szef płockiego koncernu podkreślił na wtorkowej konferencji prasowej, że oczekiwania, warunki Komisji Europejskiej dot. przejęcia Lotosu przez Orlen były na początku zdecydowanie większe niż te ostatecznie wynegocjowane.
"KE nawet żądała oddania nie tylko jednej, ale nawet dwóch rafinerii (...) Nie mogliśmy się na toz godzić, dlatego to były ciężkie negocjacje, bo ten proces musi się zapinać biznesowo" - powiedział Obajtek.
Szef Orlenu zapewnił, że projekt będzie się spinał biznesowo m.in. przez to, że po fuzji będzie można osiągać bardzo duże oszczędności przy zakupie ropy. Pozwoli on też rozwijać się Orlenowi.
"Lotos sam w sobie na dłuższą perspektywę nie ma szansy bytu" - zaznaczył prezes Orlenu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych