PMK
Wczoraj (18.06) do gdyńskiego portu zawitał portugalski okręt podwodny NRP Tridetne. Okręt cumował w porcie wojennym.
Jednostka jest jednym z dwóch okrętów klasy Tridente, wybudowanych w stoczNI Howaldtswerke-Deutsche Werft GmbH na zlecenie portugalskiej marynarki wojennej. Oba z nich zostały przekazane do służby w 2010 roku. Nowy typ okrętów zastąpił jednostki klasy Albacora.
Co ciekawy napęd jednostki jest w całości elektryczny, z silnikami zasilanymi bateriami. Baterie mogą być zasilane za pomocą ogniw paliwowych - reaktorów chemicznych działających na zasadzie odwróconej elektrolizy. Z tego powod Tridente zawsze ma w zbiornikach zapas tlenu i wodoru. Baterie mogą być też zasilane bardziej tradycyjnie, za pomocą generatorów dieslowo-elektrycznych, ale tylko w momencie gdy jednostka jest wynurzona.
Dzięki takim rozwiązaniom jednostka porusza się niezauważalnie i szybko - odległość z Lizbony do Przylądku Dobrej Nadziei jest w stanie pokonać w 15 dni.
Nie wiadomo jeszcze, dlaczego okręt odwiedził gdyński port. Być może jest to swoista "pokazówka" stoczni HDW, która liczy na pozyskanie kontraktów na budowę okrętów dla polskiej marynarki wojennej.
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej