PMK
Europejscy armatorzy wyrazili zaniepokojenie poziomem piractwa w Zatoce Gwinejskiej i chcą podjęcia zdecydowanych kroków na rzecz ochrony żeglugi w tym regionie.
Ostatni raport Międzynarodowego Biura Morskiego (IMB) wykazał, że Zatoka Gwinejska staje się coraz bardziej niebezpieczna dla marynarzy. Tylko w tym roku aż 86 proc. przypadków światowych porwań załogi miało miejsce właśnie tam.
- Niebezpieczna sytuacja w Zatoce Gwinejskiej zagraża bezpieczeństwu marynarzy żeglujących przez ten obszar - powiedział Martin Dorsman, sekretarz generalny Stowarzyszenia Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA).
- Sytuacja zagraża również handlowi i rozwojowi zarówno w regionie, jak i na całym świecie. Nadszedł czas, aby państwa członkowskie UE zwiększyły wysiłki na rzecz wzmocnienia bezpieczeństwa morskiego w Zatoce Perskiej – dodał.
Członkowie ECSA przedstawili szereg środków, które można podjąć w celu poprawy obecnej sytuacji. Obejmują one zaangażowanie UE w rządy Zatoki Gwinejskiej w celu znalezienia rozwiązania w terenie, aktywny wkład państw członkowskich UE w bezpieczeństwo morskie poza wodami terytorialnymi oraz wsparcie Unii dla państw nadbrzeżnych w kwestiach sądownictwa, wzmocnienia lokalnych straży przybrzeżnych i promocji szkolenia morskiego.
Wezwanie ECSA odzwierciedla obawy wyrażone podczas sympozjum na temat bezpieczeństwa morskiego w Zatoce Gwinejskiej, które odbyło się na początku tego roku w siedzibie Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w Londynie.
Rosja ulepsza bazę Floty Czarnomorskiej w Noworosyjsku
Akcja ewakuacyjna SAR. Pasażer promu trafił do szpitala
Na estońskich wodach trwa międzynarodowa opercja przeciwminowa pk. "Open Spirit 24"
Zatoka Perska zalewana narkotykami. Międzynarodowa koalicja niemal codziennie zajmuje transpoty nielegalnych substancji
Belgia nie wyśle fregaty na Morze Czerwone. Winna awaria uzbrojenia
Przerażające odkrycie rybaków w Brazylii. W łodzi znaleźli dwadzieścia ciał w rozkładzie [wideo]