PMK
Europejscy armatorzy wyrazili zaniepokojenie poziomem piractwa w Zatoce Gwinejskiej i chcą podjęcia zdecydowanych kroków na rzecz ochrony żeglugi w tym regionie.
Ostatni raport Międzynarodowego Biura Morskiego (IMB) wykazał, że Zatoka Gwinejska staje się coraz bardziej niebezpieczna dla marynarzy. Tylko w tym roku aż 86 proc. przypadków światowych porwań załogi miało miejsce właśnie tam.
- Niebezpieczna sytuacja w Zatoce Gwinejskiej zagraża bezpieczeństwu marynarzy żeglujących przez ten obszar - powiedział Martin Dorsman, sekretarz generalny Stowarzyszenia Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA).
- Sytuacja zagraża również handlowi i rozwojowi zarówno w regionie, jak i na całym świecie. Nadszedł czas, aby państwa członkowskie UE zwiększyły wysiłki na rzecz wzmocnienia bezpieczeństwa morskiego w Zatoce Perskiej – dodał.
Członkowie ECSA przedstawili szereg środków, które można podjąć w celu poprawy obecnej sytuacji. Obejmują one zaangażowanie UE w rządy Zatoki Gwinejskiej w celu znalezienia rozwiązania w terenie, aktywny wkład państw członkowskich UE w bezpieczeństwo morskie poza wodami terytorialnymi oraz wsparcie Unii dla państw nadbrzeżnych w kwestiach sądownictwa, wzmocnienia lokalnych straży przybrzeżnych i promocji szkolenia morskiego.
Wezwanie ECSA odzwierciedla obawy wyrażone podczas sympozjum na temat bezpieczeństwa morskiego w Zatoce Gwinejskiej, które odbyło się na początku tego roku w siedzibie Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w Londynie.
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej