Komisja Europejska zatwierdziła we wtorek polski program wsparcia dla firm dotkniętych pandemią koronawirusa o wartości 123 mln euro (545 mln zł). Program został zatwierdzony na podstawie tymczasowych ram prawnych dotyczących pomocy państwa.
Wsparcie przybierze formę obniżenia rocznej opłaty należnej z tytułu użytkowania wieczystego oraz zwolnienia z czynszu, dzierżawy lub opłat z tytułu użytkowania, które przysługują firmom korzystającym z nieruchomości publicznych do prowadzenia działalności gospodarczej.
KE podała, że środek będzie miał zastosowanie zarówno do nieruchomości należących do skarbu państwa, jak i nieruchomości należących do jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem ich zgody. Celem działania jest złagodzenie niedoborów płynności, których firmy doświadczyły w wyniku wybuchu pandemii koronawirusa. Ma to być osiągnięte poprzez obniżenie niektórych opłat od nieruchomości, które przedsiębiorstwa muszą ponosić w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Komisja potwierdziła, że polski program jest zgodny z warunkami określonymi w tymczasowych ramach prawnych dotyczących pomocy publicznej. W szczególności spełnia on następujące kryteria: obniżki i zwolnienia nie przekraczają 800 tys. euro na przedsiębiorstwo, pomoc jest ograniczona w czasie oraz są z niej wyłączone przedsiębiorstwa, które były w złej kondycji finansowej przed 31 grudnia 2019 r.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych