Komisja Europejska uważa, że zagrożeniami dla unijnej gospodarki są obecnie m.in.: możliwa nowa fala pandemii, wysokie bezrobocie i niewypłacalność przedsiębiorstw oraz brak porozumienia w sprawie brexitu.
KE wskazuje, że prognozy są obarczone dużą niepewnością i opierają się na szeregu "krytycznych założeń". Co najważniejsze, zakładają, że środki ograniczające rozprzestrzenianie się Covid-19 w UE będą stopniowo znoszone i żadna poważna druga fala infekcji nie spowoduje wprowadzenia nowych ograniczeń. Eksperci wskazują, że mimo to państwa członkowskie zagrożone są bezrobociem i niewypłacalnością firm.
"Na poziomie globalnym wciąż rosnący wskaźnik infekcji, szczególnie na rynku amerykańskim i na rynkach wschodzących, pogorszył światowe perspektywy i oczekuje się, że będzie hamował gospodarkę europejską" - wskazują analitycy.
KE podkreśla, że propozycja nowego budżetu unijnego i funduszu odbudowy - która nie znalazła odzwierciedlenia w prognozach, bo nie została dotąd przyjęta przez państwa członkowskie - może dać znaczący impuls gospodarce UE, szczególnie w 2021 r.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych