Firma Global Maritime zakończyła zakres usług Maritime Warranty Service dla kolejnej kampanii usunięcia platform offshore w południowej części Morza Północnego.
Maritime Warranty Service (MWS, Morskie Usługi Gwarancyjne) pokrywają ocenę techniczną oraz redukcję ryzyka związanego z wykonaniem operacji morskiej, instalacji lub demontażu, załadunku lub rozładunku, a także wzięcie odpowiedzialności za ocenę przedsięwzięcia. W ostatnim czasie specjalizująca się w tego typu usługach firma Global Maritime zakończyła kolejny proces MWS dla kampanii usuwania platform z południowych części Morza Północnego. To dziesiąta realizowana przez GM kampania tego typu w regionie ciągu czterech lat.
Przeprowadzone one były na zlecenie łącznie czterech różnych klientów i przy współpracy z pięcioma firmami realizującymi demontaż.
Ostatnia kampania polegała na usunięciu czterech platform, czym zajmowały się firmy AF Decom i DEME. Rzeczone platformy to Vanguard QD, North Valiant SP, South Valiant TD i Vulcan RD pracujących na polach Vanguard, North Valiant, South Valiant, Vanguard and Vulcan, wchodzących w skład kompleksu Lincolnshire Offshore Gas Gathering System (LOGGS). LOGGS składał się z łącznie z pięciu platform i był aktywny od 1988 do 2018 roku.
Przy operacji pracował należący do DEME statek Orion. Wszystkie konstrukcje zostały przetransportowane do Able w Wielkiej Brytanii, gdzie zostaną finalnie rozebrane w celu poddania ich recyklingowi. Tym samym liczba projektów likwidacyjnych w Wielkiej Brytanii i Irlandii, nad którymi pieczę sprawowała Global Maritime, urosła do trzydziestu pięciu.
Global Maritime specjalizuje się w doradztwie morskim, przybrzeżnym i inżynieryjnym, a także usługach MWS, dynamicznym pozycjonowaniu i operacjach inżynieryjnych. Firma współpracowała przy setkach realizacji na całym świecie.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej