Warszawski Sąd Apelacyjny umorzył w poniedziałek odwołanie spółki EuRoPol Gaz od decyzji Prezesa URE, zatwierdzającej taryfę przesyłową dla gazociągu jamalskiego (SGT) na 2021 r. - poinformował operator przesyłowy gazu Gaz-System.
Sąd zdecydował, że odwołanie od decyzji, dotyczącej zatwierdzenia taryfy na 2021 r. nie będzie dalej procedowana - podał we wtorek Gaz-System na platformie GIIP (Gas Inside Information Platform), na której operator publikuje informacje istotne dla stanu systemu gazowego.
28 grudnia 2020 r. Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił odwołanie EuRoPol Gazu od decyzji Prezesa URE ws. taryfy na gazociągu jamalskim na 2020 r., co oznacza, że taryfa ta weszła w życie.
Jej stawki są o niemal 38 proc. wyższe od stawek taryfy z 2017 r., która obowiązywała do czasu wyroku w rozliczeniach za przesył gazu gazociągiem jamalskim. Była to ostatnia prawomocna taryfa. Decyzje taryfowe Regulatora na 2018 i 2019 r. były zaskarżane przez EuRoPol Gaz. Podobnie było z decyzją ws. taryfy na 2020 r., której dotyczy poniedziałkowe orzeczenie Sądu Apelacyjnego.
W czerwcu 2020 r. Prezes URE zatwierdził taryfę EuRoPol Gazu na 2021 r. Również i ta decyzja została przez spółkę zaskarżona i do uprawomocnienia się nie obowiązywała. A zgodnie z poniedziałkową decyzją sądu, sprawa została umorzona.
Oznacza to, że na Jamale obowiązywać będzie ostatnia prawomocna taryfa, czyli ta na 2020 r.
EuRoPol Gaz jest właścicielem polskiej części gazociągu tranzytowego Jamał-Europa. Spółka świadczy usługę przesyłową na podstawie koncesji wydanej przez Prezesa URE na okres do 31 grudnia 2025 roku.
Funkcję operatora na tym gazociągu, na mocy decyzji Prezesa URE, pełni Gaz-System, w którego dyspozycji – po wygaśnięciu w maju 2020 r. jednego z dwóch tzw. kontraktów historycznych – pozostaje ponad 90 proc. mocy przesyłowych gazociągu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych