ew/AM w Szczecinie
29 stycznia na pokładzie statku badawczo-szkolnego Akademii Morskiej w Szczecinie - Nawigatorze XXI, przedstawiciele spółki oraz uczelni podpisali porozumienie o współpracy.
MEWO to nowoczesna firma na europejskim rynku offshore. Specjalizuje się w pracach badawczych i rozwojowych, badaniach dna morskiego oraz wynajmie specjalistycznych usług i sprzętu pomiarowego. Ich priorytety to bezpieczeństwo i skuteczność oferowanych usług i prowadzonych badań oraz dbanie o efektywność ich autorskich rozwiązań w rozwijającej się cały czas nowoczesnej gałęzi rynku branży morskiej.
- Akademia Morska w Szczecinie jest pierwszą uczelnią, z jaką nawiązujemy takie porozumienie. Z doświadczenia wiemy już, że absolwenci tej uczelni specjalizujący się w hydrografii, to naprawdę profesjonalnie przygotowani pracownicy - deklarował Paweł Weiner, prezes spółki. - W przyszłości być może zrealizujemy wspólne studia, póki co, na mocy porozumienia będziemy aktywnie uczestniczyć w procesie kształcenia naszych przyszłych specjalistów.
Dlaczego umowę podpisaliśmy właśnie na pokładzie Nawigatora XXI? Ponieważ współpraca między AMS a MEWO obejmie m.in. wykorzystanie naszego statku do celów badawczych. Nie zapominajmy, że obok szkolenia studentów, to właśnie projekty naukowe są realizowane z użyciem naszej jednostki.
- Współpraca z tak wyspecjalizowanym podmiotem na rynku offshore to dla nas wyróżnienie - mówił dr inż. Arkadiusz Tomczak, prof AMS, prorektor ds. morskich. - Specjalistyczna wiedza, udział w badaniach i komercyjnych projektach, to szansa, by nasze kształcenie jeszcze lepiej odpowiadały na potrzeby rynku.
Już wkrótce dołączymy m.in. do projektów MEWO, związanych z badaniami poprzedzającymi powstanie morskich farm wiatrowych na Bałtyku.
Porozumienie zakłada wspólne prowadzenie badań naukowych i rozwojowych, związanych z tematyką badań hydrograficznych, geofizycznych, geotechnicznych oraz w zakresie konstrukcji morskich i energetyki morskiej - naukowcy i studenci będą zatem badać dno morskie używając nowych technologii i kreując innowacyjne rozwiązania.
Współtworzenie rzetelnej informacji związanej z badaniami podłoża morskiego oraz budowy geologicznej pod dnem morskim, dokonywanie obserwacji i pomiarów hydrograficznych, geologicznych, geofizycznych oraz meteorologicznych.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym