Rozwój Trójmorza i współpraca w ramach Trójmorza służą całej Unii Europejskiej - powiedział w poniedziałek w Krakowie prezydent Andrzej Duda podczas otwarcia Konferencji Giełd Trójmorza.
Prezydent zaznaczył, że rozmawiamy o współpracy rynków kapitałowych, ale można powiedzieć szerzej - jednego wielkiego rynku kapitałowego tej części Europy - Trójmorza. Jak zaznaczył, to jedna trzecia terytorium UE i jedna czwarta społeczeństwa UE. "I to tylko 10 proc. kapitału, więc to cały czas za mało, ale zarazem wielka perspektywa" - ocenił.
Przypomniał, że współpraca w ramach Trójmorza rozwinęła się i ma wiele formatów, zaangażował się w nią biznes. Zwrócił przy tym uwagę na niebagatelną rolę rynku kapitałowego i fakt, że uczestnicy spotkania współtworzą ten rynek i mają wpływ na podmioty, które w poszczególnych krajach działają - często firmy z branż najnowocześniejszych technologii. Według prezydenta skłonienie ich do współpracy może dać efekt synergii.
Jednocześnie podkreślił, że przed Polską stoi szansa, największa od XVII w. i naszym zadaniem jest jej wykorzystanie.
"Mam nadzieję, że będziemy ze sobą współpracowali, budując pomyślność naszych krajów, naszych narodów, naszej części Europy, a w efekcie i całej Unii Europejskiej" - powiedział.
"Bo nie mam żadnej wątpliwości, że rozwój Trójmorza, który tak mocno wpisuje się w ideę równego rozwoju państw w ramach Unii Europejskiej, współpraca Trójmorza, która ten rozwój naszej części Europy ma przyspieszyć, służy całej Unii Europejskiej, służy całej Wspólnocie" - powiedział.
#NaŻywo | Udział Prezydenta RP w Konferencji Giełd Trójmorza https://t.co/WyY7qiCv4p
— Kancelaria Prezydenta (@prezydentpl) September 7, 2020
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych