Ceny ropy na amerykańskiej giełdzie paliw są coraz niższe. Będzie też tygodniowy spadek notowań - najmocniejszy od początku czerwca. Umocnienie się dolara USA spowodowało, że inwestorów mniej interesują surowce wyceniane w tej walucie, w tym m.in. ropa naftowa. Na rynkach nie znikają też obawy o podaż ropy z krajów sojuszu OPEC+ - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na X na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 41,00 USD, niżej o 0,89 proc.
Ropa Brent w dostawach na XI na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 43,73 USD za baryłkę, niżej o 0,77 proc.
Ropa na rynkach paliw słabo zaczyna wrzesień po czterech poprzednich miesiącach ze zwyżkami notowań.
Wiele głównych gospodarek wciąż walczy z pandemią koronawirusa, co budzi obawy o trwałe ożywienie konsumpcji na rynkach.
W centrum uwagi inwestorów znów są obawy o podaż ropy z krajów OPEC.
Na rynki paliw trafia więcej ropy z Iraku, a ten zasygnalizował w tym tygodniu, że będzie się starał o 2-miesięczne zwolnienie z ustalonych dla Iraku cięć produkcji w ramach sojuszu OPEC+.
Irak przekroczył swój limit dostaw ropy na początku 2020 roku, w wyniku czego obecnie dokonuje głębszych cięć dostaw, aby to zrekompensować.
Tymczasem import ropy naftowej do Chin jest powolny, co też pogarsza perspektywy popytu na ropę na świecie.
W piątek inwestorzy z uwagą będą analizować dane z amerykańskiego rynku pracy za sierpień i poszukiwać oznak poprawy w gospodarce USA, co będzie mieć wpływ na skalę zapotrzebowania na paliwa w tym kraju. Ekonomiści prognozują, że stopa bezrobocia za Oceanem spadnie poniżej 10 proc., po raz pierwszy od marca.
"Nastroje na rynkach są słabe, a inwestorzy ogólnie sprzedają ryzykowne aktywa" - mówi Howie Lee, ekonomista Oversea-Chinese Banking Corp.
Na zakończenie poprzedniej sesji WTI na NYMEX staniała o 0,3 proc., a Brent na ICE straciła 0,8 proc.
WTI na NYMEX staniała w tym tygodniu o 4,7 proc., a Brent zniżkowała o 3,1 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych