Ceny ropy naftowej na giełdzie paliw w USA utrzymują się powyżej 60 USD za baryłkę - najwyżej od 13 miesięcy - w reakcji na pogłębiający się kryzys energetyczny w Stanach Zjednoczonych - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na III na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 60,21 USD, wyżej o 1,21 proc.
Ropa Brent w dostawach na IV na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie kosztuje 63,59 USD za baryłkę, wyżej o 0,46 proc.
Pogłębiający się kryzys energetyczny w USA zakłócił produkcję ropy i wymusił zamknięcie niektórych rafinerii.
Mroźna pogoda sparaliżowała system energetyczny Teksasu, a stąd pochodzi najwięcej ropy z łupków w Ameryce.
Ropa nie dociera do innych regionów z powodu przestojów w produkcji, zakłóceń w transporcie drogowym i przerw w dostawach prądu, które poza Teksasem są też w innych stanach w środkowej części USA.
Według szacunków firmy Energy Aspects Ltd., z powodu mroźnej pogody dziennie może nie być przetwarzanych 3 mln baryłek ropy.
Połączenie takich czynników jak bardzo niskie temperatury i zamknięcia rafinerii pobudziło wzrosty cen paliw i prawdopodobnie doprowadzi to do wyższych cen wszystkich paliw w USA - od benzyny po propan.
"Globalna podaż ropy staje się coraz bardziej ograniczona, do tego jest mroźna zima w USA" - mówi Will Sungchil Yun, starszy analityk ds. rynków towarowych w VI Investment Group.
"Ropa WTI w cenie 65 USD za baryłkę w tej sytuacji nie wydaje się, żeby była niemożliwa" - dodaje.
WTI na NYMEX w N.Jorku zwyżkowała na zakończenie poprzedniej sesji o 1,1 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych