Ceny ropy w USA idą w dół. Analitycy wskazują, że wzrost liczby przypadków koronawirusa w Stanach Zjednoczonych, największego na świecie konsumenta ropy, może ograniczyć ożywienie popytu na rynku paliw.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na VIII, na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 40,13 USD, po zniżce o 1,21 proc.
Ropa Brent w dostawach na wrzesień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 42,61 USD za baryłkę, niżej o 1,14 proc.
Niepokój na rynkach budzi rekord liczby przypadków koronawirusa w USA, który pod znakiem zapytania stawia odbicie w gospodarce i utrzymanie popytu na ropę.
Według danych zebranych przez Johns Hopkins University, obecnie w USA odnotowano ponad 2,9 miliona potwierdzonych przypadków i ponad 130.000 zgonów. W Arizonie liczba nowych przypadków wzrosła w poniedziałek o 3,4 proc., na Florydzie o 3,2 proc., a w Teksasie o 2,7 proc.
16 stanów USA odnotowało rekordowy wzrost liczby nowych przypadków COVID-19 w pierwszych pięciu dniach lipca.
Floryda ponownie wprowadza pewne ograniczenia dotyczące ponownego otwarcia gospodarki, aby poradzić sobie z rosnącą liczbą przypadków koronawirusa.
„Negatywny wpływ na popyt może mieć ponowne wprowadzenie restrykcji gospodarczych, w połączeniu z obawami o dyscyplinę w przestrzeganiu cięć przez państwa OPEC+” – powiedział główny strateg ds. rynku CMC Markets Michael McCarthy.
„Entuzjazm związany z ponownym otwarciem gospodarek jest łagodzony przez ponowne nałożenie częściowych blokad, wraz ze wzrostem liczby przypadków koronawirusa na całym świecie” - powiedział Jeffrey Halley, starszy analityk rynku Asia Pacific w Oandzie.
Według szacunków Bloomberga zapasy benzyny w USA wzrosły w zeszłym tygodniu o 1 milion baryłek, podczas gdy przewiduje się, że zapasy ropy w całym kraju spadną drugi tydzień z rzędu.
Oficjalne dane Departamentu Energii zostaną opublikowane w środę, a we wtorek raport o stanie zapasów opublikuje American Petroleum Institute. (PAP Biznes)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych