Kancelaria WP LAW, specjalizująca się m.in. w prawie morskim, prawie pracy i zagadnieniach dotyczących odpowiedzialności cywilnej i karnej otwiera biuro w Trójmieście. Kancelaria organizuje akcję „Otwartych drzwi” do końca października. Konsultacji z zakresu szeroko rozumianego prawa morskiego udzielać będzie mec. Mariusz Sanocki – Partner WP Law prowadzący praktykę prawa morskiego.

– Chcemy być bliżej naszych klientów – mówi adwokat Aleksander Woźnicki, wspólnik w kancelarii WP LAW. – Od lat zajmujemy się obsługą prawną klientów z Pomorza, w szczególności stoczni, podmiotów zajmujących się transportem morskim oraz spółek z branży paliwowo-gazowej, które eksplorują złoża na wybrzeżu. Szkolimy także marynarzy, żeglarzy, a także pozostały personel pracujący na jednostkach pływających. To w szczególności podmiotom – osobom fizycznym i spółkom – związanym zawodowo z morzem oferujemy wsparcie właśnie w zakresie prawa morskiego, prawa pracy oraz odpowiedzialności cywilnej i karnej – dodaje.
Trójmiejskim biurem WP Law kieruje radca prawny mec. Mariusz Sanocki, który specjalizuje się w prawie morskim, w tym m.in. obsłudze podmiotów gospodarczych z branży kontenerowej, transportu, spedycji i logistyki oraz segmentu paliwowego. Kancelaria reprezentuje także armatorów krajowych i zagranicznych oraz pozostałych uczestników obrotu morskiego w portach polskich, jak również w postępowaniach sądowych i arbitrażowych.
– Wspieramy klientów związanych z branżą morską w bardzo wielu aspektach. Nie unikamy tematów trudnych i wymagających niekonwencjonalnych rozwiązań w zakresie obwiązujących przepisów. Nie są nam obce również problemy dnia codziennego zwykłych ludzi – mówi mec. Mariusz Sanocki. – W imieniu członków załóg dochodzimy wypłat zaległych należności od pracodawców krajowych i zagranicznych oraz odszkodowań z tytułu wypadków na statkach i pozostałych jednostkach morskich. Reprezentujemy również marynarzy w postępowaniach przed organami administracji morskiej, ponadto, w związku z dynamicznym rozwojem branży jachtingu, zwłaszcza w segmencie premium yachts, na bazie prowadzonej praktyki oferujemy klientom także usługi z zakresu Yacht & Hospitality, zarówno w kraju, jak i za granicą przy wsparciu współpracujących z nami partnerów zagranicznych zarówno w obszarze Morza Bałtyckiego, morskich obszarów Unii Europejskiej, jak i najdalszych dla nas zakątków świata, tj. w Australii i Nowej Zelandii – wyjaśnia mec. Mariusz Sanocki.
Uruchomienie biura kancelarii WP Law w Gdyni związane jest z odpowiedzią na potrzebę rynku, aby prawnicy kancelarii byli geograficznie bliżej swoich klientów. Widzimy dużą potrzebę wyspecjalizowanych usług prawnych, a jednocześnie doskonałej znajomości lokalnego rynku– dodaje mec. Aleksander Woźnicki.
Eksperci Kancelarii doradzają klientom na każdym etapie procesu transportowego ich ładunków podczas żeglugi morskiej i handlu morskiego. Optymalizują ich decyzje odnośnie wyboru właściwego ubezpieczyciela, wysokości stawek ubezpieczeniowych dla wskazanych rodzajów ładunków, rodzaju zawieranych umów, a także uczestnictwa w wypadkach i zderzeniach, czy aresztu jednostek morskich.
Na zlecenie klientów, prawnicy WP Law prowadzą również sprawy z zakresu: analizy i opracowywania kontraktów stoczniowych, procedur rejestracji jednostek morskich, ustanowienia hipotek, zastawów i przywilejów na statkach morskich, restrukturyzacji majątku shippingowego, postępowań przed organami administracji morskiej.
WP Law Kancelaria Prawna Woźniccy & Partners sp.j.
Hieronima Derdowskiego 7
81-369 Gdynia
Tel. 58 329 06 37
www.wplaw.pl
www.facebook.com/wplawkancelariaprawna
www.linkedin.com/company/wplaw

Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych