mk
11 kwietnia 2019 roku na Wydziale Prawa i Administracji UG odbędzie się VIII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego „Przewóz ładunku drogą morską” organizowana przez Katedrę Prawa Morskiego WPiA oraz Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Gdańsk.
VIII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego „Przewóz ładunku drogą morską” jest poświęcona istotnym i często kontrowersyjnym kwestiom prawnym o podstawowym znaczeniu dla międzynarodowego obrotu morskiego, a w szczególności regułom stosowanym przy przewozie ładunku statkami morskimi, w tym prawom i obowiązkom stron umowy przewozu ładunku drogą morską, oraz odpowiedzialności przewoźnika, a także prawu ubezpieczeń morskich związanych z morskim przewozem ładunku. W czasie konferencji zostaną poruszone zagadnienia osadzone w sferze prawa oraz gospodarki związane ze współczesnymi wyzwaniami międzynarodowego obrotu morskiego.
Tegorocznej edycji konferencji towarzyszyć będzie II International Seminar „Maritime Roman Law”, którego inicjatorem jest Zakład Prawa Rzymskiego WPiA UG. Dodatkowo jak co roku odbędzie się Panel młodych naukowców. Obydwa te wydarzenia odbędą się w dzień poprzedzający konferencję tj. 10 kwietnia 2019 roku na Wydziale Prawa i Administracji UG.
Udział w konferencji jest bezpłatny, wymaga natomiast wcześniej rejestracji. Szczegółowe informacje, w tym formularz rejestracyjny, dostępne są na stronie internetowej konferencji pod adresem: www.prawo-morskie.pl.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych