ew
Przykładem tego jak powinna rozwijać się Unia Europejska jest Inicjatywa Trójmorza - ocenił szef gabinetu prezydenta RP Krzysztof Szczerski w sobotę w Krasiczynie (Podkarpackie) podczas konferencji "Europa Karpat".
Szczerski uczestniczył w panelu "Jakiej Europy chcemy? Jak zreformować Unię?". "Przykładem tego jak powinna rozwijać się Unia Europejska jest Inicjatywa Trójmorza. Ona się rozwija w takim modelu, jakim był pierwotnie model integracji europejskiej" – mówił szef gabinetu prezydenta. Podkreślił, że oznacza to "wspólny interes państw, które szanują się nawzajem".
"(Państwa) zachowują swoją odrębność, ale jednak pracują razem nad wspólnymi działaniami, rozwijają się dynamicznie, powołują konkretne projekty infrastrukturalne, transportowe, energetyczne. A potem do tego dobudowują w sposób naturalny instytucje ekonomiczne, takie jak Fundusz Trójmorza, jak wspólny indeks giełdowy" – powiedział Szczerski.
Jego zdaniem, 12 krajów Inicjatywy Trójmorza "tworzą dynamiczną wspólnotę w części Unii Europejskiej". Jak dodał, te kraje pokazują, że w projekcie Europy, która przeżywa kryzys, jest miejsce na nowe pomysły. "Takie, które pokazują jak można w przyszłości rozwijać integrację europejską - właśnie poprzez takie konkretne modele współpracy, które są zbudowane na realnym wspólnym interesie państw" - zaznaczył szef gabinetu prezydenta RP.
Inicjatywę Trójmorza nazwał "dynamiczną wspólnotą aspiracji". "Jesteśmy wspólnotą, mamy dynamikę gospodarczą. Mamy także aspiracje do tego, żeby się rozwijać" – podkreślił Szczerski.
Inicjatywę Trójmorza tworzą trzy kraje bałtyckie - Litwa, Łotwa, Estonia, cztery państwa Grupy Wyszehradzkiej - Polska, Słowacja, Czechy i Węgry oraz Słowienia, Chorwacja, Rumunia, Bułgaria i Austria.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych