pc/gov.pl
Szwecja jest kluczowym partnerem Polski w regionie Morza Bałtyckiego i w UE – podkreślił sekretarz stanu ds. europejskich Konrad Szymański podczas dzisiejszego spotkania ze szwedzkim ministrem ds. europejskich Hansem Dahlgrenem.
Poza kwestiami bilateralnymi ministrowie omówili główne tematy z aktualnej agendy europejskiej, m.in. brexit, wieloletnie ramy finansowe, rynek wewnętrzny oraz bezpieczeństwo wewnętrzne i zewnętrzne UE.
W trakcie rozmowy poruszono także kwestię jednolitego rynku, w zakresie którego istnieje wiele punktów stycznych między oboma krajami. Wiceminister Szymański odwołał się w tym kontekście do wspólnego listu 17 premierów do Przewodniczącego Rady Europejskiej w sprawie przyszłości jednolitego rynku. Dokument ten, podpisany w lutym br. między innymi przez Polskę i Szwecję, zapoczątkował ścisłą współpracę w grupie sygnatariuszy. - W szczególności jesteśmy zadowoleni, że kluczowe przesłania dotyczące przyszłego rozwoju jednolitego rynku opracowane przez kraje o podobnych poglądach dotyczą usług i gospodarki cyfrowej oraz jej roli w zwiększaniu globalnej konkurencyjności UE. Mamy nadzieję, że nasze wspólne priorytety zostaną odzwierciedlone w Agendzie Strategicznej, która zostanie uzgodniona w najbliższych dniach – zaznaczył wiceszef MSZ.
Ważnym tematem spotkania była również kwestia gazociągu Baltic Pipe, który będzie przebiegał przez Wyłączną Strefę Ekonomiczną Szwecji, co zgodnie ze szwedzkim prawem wymaga uzyskania pozwolenia na ułożenie gazociągu na dnie morza. – Baltic Pipe jest projektem polskim i europejskim jednocześnie. To realne działanie na rzecz budowy prawdziwego rynku gazu, na rzecz dywersyfikacji dostaw gazu i tym samym na rzecz bezpieczeństwa w regionie Morza Bałtyckiego - podkreślił wiceszef polskiej dyplomacji.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych