ew
Ropa w USA zdrożała w półtora tygodnia o 7 proc., a teraz mała przerwa - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na marzec na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 56,09 USD, bez zmian.
Brent w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 66,40 USD za baryłkę, po spadku ceny o 0,08 proc.
Kraje koalicji OPEC+ zobowiązały się w grudniu 2018 r. do zmniejszenia dostaw ropy, ale na razie różnie to wygląda.
W styczniu mocniejsze cięcia produkcji ropy, niż to ustalono, przeprowadziła Arabia Saudyjska. Do tego eksport saudyjskiej ropy spadł w I połowie lutego o 1,3 mln baryłek dziennie wobec I połowy II 2018 r.
Tymczasem tylko 10 z 21 krajów tworzących sojusz OPEC+ w pełni wywiązało się z przyznanych im limitów dostaw ropy - wynika z analiz agencji Bloomberg.
Inwestorzy śledzą teraz z uwagą informacje docierające w Waszyngtonu, gdzie we wtorek rozpoczęły się kolejne rozmowy handlowe pomiędzy USA a Chinami.
Zbliża się koniec "rozejmu handlowego" - to 1 marca, ale prezydent USA Donald Trump deklarował, że jest gotów opóźnić wprowadzenie dodatkowych podwyżek ceł importowych na chińskie towary o wartości 200 mld USD, o ile nastąpi ruch w kierunku rzeczywistego zawarcia transakcji.
"Wzrost cen ropy jest obecnie napędzany głównie przez ograniczenia produkcyjne OPEC+, zwłaszcza przez determinację Arabii Saudyjskiej, aby podnieść ceny ropy na globalnych rynkach" - mówi Ahn Yea Ha, analityk giełd towarowych w Kiwoom Securities Co.
"Do tego rośnie optymizm wśród inwestorów, że USA i Chiny mogą rozwiązać konflikt handlowy" - dodaje.
Podczas poprzedniej sesji ropa w USA zdrożała o 0,9 proc. i zakończyła dzień na najwyższym poziomie od 19 listopada 2018.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych