pc
Przedstawiciel USA ds. handlu Robert Lighthizer powiedział w środę w Izbie Reprezentantów, że Waszyngton będzie musiał utrzymać cła na chińskie dobra przez lata, nawet jeśli osiągnie porozumienie z Pekinem, które zakończy wojnę handlową.
Lighthizer, który wystąpił przed komisją ds. budżetu, podatków i taryf Izby Reprezentantów, powiedział, że trzeba będzie jeszcze włożyć bardzo wiele pracy nie tylko w podpisanie paktu, który zakończy spór handlowy, ale też we wdrożenie porozumień.
"Rzeczywistość jest taka, że te wyzwania istnieć będą jeszcze przez długi, długi czas" - powiedział Lighthizer o spornych kwestiach w relacjach handlowych z Pekinem.
"Trzeba jeszcze wiele zrobić, by osiągnąć porozumienie. (...) Jeżeli zdołamy tego dokonać i, jak powiedziałem, jeżeli znajdziemy dobre rozwiązanie w sprawie jego wdrożenia (...), to może uzyskamy pakt, który zmieni nasze gospodarcze relacje z Chinami" - zastrzegł Lighthizer.
Stawką w tych negocjacjach jest - jego zdaniem - to, czy w sektorach, które będą miały największe znaczenie w przyszłości, najważniejszym graczem na rynku będą Stany Zjednoczone czy Chiny.
Giełda zareagowała na wystąpienie Lighthizera spadkami, zwłaszcza że prezydent Donald Trump powiedział niedawno, że w negocjacjach z Pekinem "osiągnięto znaczący postęp".
W niedzielę Trump oznajmił, że Chiny i USA chcą szybko osiągnąć porozumienie i że "za tydzień lub dwa świat obiegną wielkie wieści". Napisał też na Twitterze, że z tego względu "odkłada w czasie termin ponownego nałożenia ceł na sprowadzane do USA chińskie towary".
Termin ten miał upłynąć 1 marca, gdy zakończy się moratorium, określane w mediach jako "zawieszenie broni" w wojnie handlowej między Stanami Zjednoczonymi i Chinami.
Zgodnie z ustaleniami przyjętymi w grudniu przez prezydenta Chin Xi Jinpinga i Trumpa do tego czasu obie strony miały wypracować kompromis. W przeciwnym razie Biały Dom zwiększy karne cła na sprowadzane do USA chińskie towary warte 200 mld dolarów rocznie z 10 do 25 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych