pc
Terminal LNG w Świnoujściu to projekt ważny dla UE, ale to jeden projektów, który będzie się wpisywał we współpracę w ramach Trójmorza - powiedział w środę w Świnoujściu minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.
"To ważny projekt dla naszej współpracy europejskiej. To nie jest tylko projekt ważny dla Polski. To jest projekt ważny dla Unii Europejskiej, dla całej Europy. To jest jeden z tych projektów, który będzie się wpisywał we współpracę w ramach Trójmorza, czyli pomiędzy krajami od Morza Bałtyckiego, aż do Adriatyku" - powiedział Kwieciński.
Przypomniał, że w realizacji jest , "sieć gazociągów przesyłowych z Północy na Południe a w Chorwacji projektowany jest terminal Adria".
Odnosząc się do rozbudowy polskiego terminala LNG w Świnoujściu, minister wskazał, że "to jest jedno z najważniejszych przedsięwzięć nie tylko naszych krajowych, ale również międzynarodowych". Minister zwrócił uwagę, że gaz jest paliwem mniej emisyjnym niż np. węgiel więc wzrost jego zużycia w kraju oznacza mniej emisji szkodliwych substancji.
"To bardzo ważny projekt dla całego naszego bezpieczeństwa. Bo więcej gazu oznacza mniej emisji, dlatego, ze gaz będzie zastępował inne paliwa kopalne, takie, jak węgiel, czy olej. Ten projekt ma również duże znaczenie dla naszego społeczeństwa" - wskazał szef resortu inwestycji i rozwoju.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych