ew
Rozważymy uruchomienie strategicznych rezerw ropy naftowej, jeśli sytuacja w Arabii Saudyjskiej się pogorszy – poinformowało w poniedziałek ministerstwo przemysłu, handlu i energii Korei Płd. w związku z sobotnimi atakami na saudyjskie instalacje naftowe.
W komunikacie po spotkaniu urzędników resortu z przedstawicielami firm naftowych zaznaczono, że Korea Płd. kupuje saudyjską ropę na podstawie długoterminowych kontraktów, więc nie powinny wystąpić znaczące zakłócenia tych dostaw.
"Będziemy współpracować z rafineriami, by zapewnić dostawy z innych krajów produkujących ropę i postaramy się jak najlepiej zaradzić fluktuacjom cen produktów naftowych w kraju (...). Jeśli sytuacja się pogorszy, rozważymy użycie rezerw kryzysowych, by ustabilizować ceny ropy" - dodano.
Wskutek ataku dzienne wydobycie ropy w Arabii Saudyjskiej zmniejszyło się o połowę, a w skali światowej – o ok. 5 proc. Do ataku przyznali się bojownicy ze wspieranego przez Iran szyickiego ruchu Huti w Jemenie. USA podejrzewają jednak, że za atakiem stał Teheran.
Arabia Saudyjska jest głównym dostawcą ropy do Korei Płd. i odpowiada za prawie 30 proc. importu tego surowca – wynika z danych Koreańskiego Związku Ropy Naftowej, przytoczonych przez południowokoreańską agencję Yonhap.
Cytowani przez tę agencję eksperci i przedstawiciele krajowych rafinerii oceniają, że raczej nie dojdzie do poważnych zakłóceń dostaw, ponieważ dysponują również innymi źródłami ropy, a Arabia Saudyjska i USA ogłosiły, że uruchomią swoje rezerwy. Raczej nie da się jednak uniknąć krótkoterminowego wzrostu cen – dodają.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych