ew
Gazprom po zmniejszeniu, zgodnie z decyzją Sądu UE, wykorzystania gazociągu OPAL nie zwiększa dostaw innymi trasami eksportowymi, w tym przez Ukrainę - podają w poniedziałek media w Rosji. Według "Wiedomosti" koncern czeka na wynik rozmów gazowych w Brukseli.
"Wiedomosti" informują, że wraz ze zmniejszeniem dostaw przez OPAL wzrósł, o 11 proc., do średnio 7,5 mln metrów sześc. na dobę, przesył gazu przez inne lądowe odgałęzienie gazociągu Nord Stream - NEL. Ogółem zapełnienie Nord Stream zmniejszyło się w ciągu minionego weekendu o 17,7 mln m sześc. na dobę. Z danych Gazpromu i słowackiego operatora Eustream wynika, że biegnący przez terytorium Białorusi i Polski gazociąg Jamał-Europa jest zapełniony w całości, a rezerwowe moce przesyłowe mają tylko gazociągi tranzytowe na terytorium Ukrainy.
"Jest bardzo możliwe, że przed rozpoczęciem rozmów z Kijowem i Unią Europejską oraz sformułowaniem swojego stanowiska na temat całego spektrum problemów, w tym ograniczenia transportu przez OPAL, Gazprom specjalnie postanowił nie zwiększać przesyłu przez Ukrainę" - powiedział "Wiedomostiom" ekspert agencji Fitch Dmitrij Marinczenko. Nie wyklucza on, że jeśli Ukraina i UE na rozmowach przedstawią "żądania nie do przyjęcia", strona rosyjska "nie uzna decyzji w sprawie OPAL-u", podobnie jak było to z decyzją sądu arbitrażowego w Sztokholmie, który nakazał Gazpromowi wypłacenie odszkodowania stronie ukraińskiej.
Trójstronne rozmowy gazowe odbędą się w Brukseli 19 września z udziałem przedstawicieli Rosji, Ukrainy i Komisji Europejskiej. Będą one dotyczyć przyszłości dostaw rosyjskiego gazu do krajów europejskich po wygaśnięciu obecnego kontraktu na tranzyt gazu przez terytorium Ukrainy, co nastąpi z końcem br.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych