pc
Hiszpania zapowiedziała w piątek, że odpowie w sposób "jasny i zdecydowany", jeśli w życie wejdą zapowiedziane przez USA 25-procentowe cła karne na import setek produktów z UE. Hiszpański rząd wezwał amerykańskiego ambasadora w Madrycie, aby zaprotestować przeciwko planom Waszyngtonu.
Madryt oświadczył jednocześnie, że jest gotów być pośrednikiem w negocjacjach między Unią a Stanami Zjednoczonymi. "Jeśli rząd USA odrzuci ofertę dialogu ze strony Hiszpanii i Unii Europejskiej, rząd hiszpański natychmiast zareaguje w sposób jasny i zdecydowany w obronie interesów naszych obywateli i firm" - zapowiedziano w oświadczeniu.
"Nie ma sensu, aby konflikt dotyczący finansowania i budowy samolotów cywilnych przerodził się w szeroko zakrojoną wojnę handlową przeciwko sektorowi rolnemu. To nie byłoby dobre ani dla obywateli Europy, ani dla Stanów Zjednoczonych” - podkreślono.
W środę Waszyngton zapowiedział wprowadzenie od 18 października 25-procentowych ceł karnych na import do USA setek produktów z UE. To konsekwencja środowego orzeczenia WTO, która uznała, że unijne subwencje dla Airbusa są nielegalne i że w związku ze stratami Boeinga USA mogą nałożyć na UE karne taryfy na dobra warte 7,5 mld dolarów.
W najbliższym czasie rząd USA ma przedstawić pełną listę towarów z UE, które zostaną objęte karnymi taryfami. Wcześniej Waszyngton wskazywał, że mogą to być wybrane rodzaje sera, olej z oliwek, pomarańcze, wino, owoce morza i odzież.
Madryt szacuje, że karne cła obejmą hiszpański eksport do USA o wartości 1 miliarda euro rocznie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych