pc
Liczba mieszkańców Hiszpanii wzrosła po raz pierwszy od 2013 r. do poziomu powyżej 47 mln. Do zwiększenia się populacji tego kraju przyczyniła się głównie rosnąca liczba migrantów.
Jak poinformował w czwartek w komunikacie Krajowy Urząd Statystyczny (INE), w 2018 r. liczba ludności rosła, podobnie jak w dwóch poprzednich latach. Liczba migrantów, zarówno tych, którzy dostali się do Hiszpanii w sposób legalny, jak i bez ważnych dokumentów, wzrosła w 2018 r. o 290,5 tys. W tym samym czasie liczba obywateli tego kraju zmalała o 6,1 tys.
Z danych INE wynika, że w 2018 r. liczba ludności wzrosła o 0,6 proc., czyli o ponad 284 tys. osób. Podobnie jak w 2016 i 2017 r. wzrost nastąpił głównie dzięki obcokrajowcom.
Łącznie na terenie Hiszpanii mieszkało w 2018 r. blisko 42 mln osób mających obywatelstwo tego państwa, a także ponad 5 mln obcokrajowców, w tym 1,8 mln z państw UE.
Najliczniejszą zagraniczną grupą w Hiszpanii są Marokańczycy, których pod koniec 2018 r. mieszkało tam ponad 812 tys. W stosunku do 2017 r. nastąpił wzrost o 5,4 proc.
Z danych resortu spraw wewnętrznych Hiszpanii i organizacji międzynarodowych wynika, że w 2018 r. kraj ten stał się głównym kierunkiem napływu nielegalnych migrantów na terytorium UE. Wcześniej kierowali się oni głównie do Włoch.
Według statystyk MSW w 2018 r. do Hiszpanii dotarła w sposób nielegalny rekordowa liczba 64,3 tys. osób, w tym 57,5 tys. drogą morską. Część organizacji pozarządowych twierdzi, że dane te są zaniżone.
Państwa, z których do Hiszpanii przybywa nielegalnie najwięcej migrantów, to Algieria oraz Maroko. Ich obywatele zazwyczaj kierują się drogą morską na Baleary i do Andaluzji.
W listopadzie rząd Pedro Sancheza rozpoczął negocjacje z władzami Maroka w sprawie przekazania temu państwu kilkunastu tysięcy jego nieletnich obywateli pozostających na terytorium Hiszpanii bez opieki. Ich dokładna liczba, jak zaznacza hiszpańska administracja, jest trudna do oszacowania.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych