ew
Resort rozwoju wspólnie z kancelarią premiera pracuje nad drugą tarczą antykryzysową - potwierdziła w poniedziałek minister Jadwiga Emilewicz. Prace nad kolejną specustawą na pewno potrwają "do końca tygodnia" - poinformowała. Zapowiedziała też modyfikację dotychczasowych rozwiązań.
Emilewicz na poniedziałkowej konferencji prasowej w Sejmie potwierdziła, że kierowany przez nią resort pracuje wspólnie z kancelarią premiera nad drugą tarczą antykryzysową. "Na pewno ten tydzień - to tydzień spotkań z pracodawcami i stroną społeczną" - poinformowała. Dodała, że trwają także prace nad modyfikacją przyjętych w ubiegłym tygodniu rozwiązań antykryzysowych.
"Codziennie rano odbieram raporty z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, z urzędów pracy. Mamy ponad 200 tys. osób, które już wystąpiły z wnioskami o ulgi, zawieszenie składek na ubezpieczenia społeczne; mamy kilka tysięcy przedsiębiorców, którzy już dzisiaj wystąpili o postojowe, dzięki czemu będą mogli wypłacić pensje na koniec kwietnia, utrzymają miejsca pracy" - poinformowała.
Zaznaczyła, że zarówno praca nad nową tarczą, jak i ewaluacją dotychczasowych zapisów powinna odbywać się "w dobrym tempie", aby zauważyć, czy wprowadzone już instrumenty działają oraz jakich rozwiązań jeszcze potrzeba. Podkreśliła, że prace te na pewno potrwają "do końca tygodnia".
O tym, że trwają prace nad kolejną specustawą, która ma pomóc firmom w związku z epidemią koronawirusa poinformował w wywiadzie dla środowego "Pulsu Biznesu" szef Ministerstwa Finansów Tadeusz Kościński. Zapowiedział, że "nowa tarcza" ma uzupełnić to, czego brakuje w pierwszej. Nie wykluczył, że w ustawie znajdą się dodatkowe rozwiązania dla średnich firm.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych