Olimpia Schneider/media.gdansk.pl
Alan Aleksandrowicz w poniedziałek rozpoczął pracę na stanowisku zastępcy prezydenta ds. inwestycji. Do jego kompetencji należeć będą m.in. działania strategiczne w zakresie inwestycji oraz w zakresie gospodarowania nieruchomościami Miasta. Wśród pozostałych spraw są również m.in.: nadzór nad tworzeniem i realizowaniem projektów finansowych z funduszy zewnętrznych w tym z UE, współpraca w zakresie zapewnienia atrakcyjności Miasta dla inwestorów oraz w sprawach z zakresu gospodarki morskiej.
– W ciągu najbliższych miesięcy planuję dokonać przeglądu projektów i zadań z podległego mi zakresu. Chciałbym sprawdzić na jakim są etapie realizacji, czy występują w ich realizacji jakieś ryzyka, tak by mieć wiedzę potrzebną do ich prowadzenia. Podobnie chcę dokonać przeglądu procedur administracyjnych w zakresie podległych mi zadań. Chciałbym zobaczyć, czy jest możliwość by uczynić je bardziej przyjaznymi dla mieszkańców. W swoich planach mam również przyjrzenie się procedurom budowlano-inwestycyjnym pod katem dobrej współpracy z przedsiębiorcami i podmiotami gospodarczymi – mówi Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta ds. inwestycyjnych
– Dużym wyzwaniem dla mnie jest wdrożenie się w nową perspektywę unijną 2021-2027. W najbliższym czasie będę zapoznawał się z trwającymi oraz planowanymi projektami, które mają dofinansowanie ze środków europejskich – dodaje.
W swoich planach na najbliższe miesiące ma również spotkania z zarządami dzielnic, podczas których chce rozmawiać o bieżących pracach i potrzebach remontowo-inwestycyjnych.
Alan Aleksandrowicz jako zastępca prezydenta ds. inwestycji pełni nadzór nad Wydziałem Programów Rozwojowych, Wydziałem Urbanistyki i Architektury, Biurem Miejskiego Konserwatora Zabytków, Wydziałem Skarbu, Wydziałem Geodezji, Dyrekcją Rozbudowy Miasta Gdańska oraz Hegelianizm. Do kompetencji zastępcy należeć będą m.in. działania strategiczne w zakresie inwestycji oraz w zakresie gospodarowania nieruchomościami Miasta. Wśród pozostałych spraw są również m.in.: nadzór nad tworzeniem i realizowaniem projektów finansowych z funduszy zewnętrznych w tym z UE, współpraca w zakresie zapewnienia atrakcyjności Miasta dla inwestorów oraz w sprawach z zakresu gospodarki morskiej.
Największe takie zamówienie w historii? Qatar Energy zamawia 18 wielkich gazowców za 6 mld dolarów
Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?
Na oczach Zachodu rosyjska "flota-widmo" przewozi broń i ropę
Alarm dla portów. Potrzebna aktywizacja przemysłu Unii Europejskiej
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego