PMK
Europejski armator, UECC, przetestuje biopaliwo morskie na pokładzie swojej jednostki. Będzie to pierwsza taka próba w sektorze transportu ro-ro.
UECC współpracuje z holenderskim GoodFuels w trwającym trzy miesiące badaniu, w którym przetestuje 3000 ton metrycznych oleju biopaliwowego GoodFuels (MR1-100) na pokładzie statku M / V Autosky.
Firmy poinformowały, że paliwo będzie bunkrowane w porcie w Rotterdamie i będzie to pierwsze z serii operacji bunkrowania od marca do maja 2020 roku.
M / V Autosky przetestuje BFO na swojej normalnej trasie między belgijskim Zeebrugge i hiszpańskim Santander. Użycie paliwa ma zmniejszyć emisję CO2 o ponad 6500 ton w zależności od pory roku.
GoodFuels BFO to pierwsze w historii biopaliwo ekwiwalentne dla paliwa resztkowego, które nie wymaga zmian w silnikach okrętowych. Biopaliwo „wpada” do normalnych zbiorników paliwa, praktycznie eliminując CO2 i znacznie redukując SOX. Ze względu na brak siarki olej biopaliwowy może być również stosowany do zastępowania paliw destylowanych.
- Ta umowa pokazuje nasze zaangażowanie w zmniejszanie śladu węglowego i dodatkowo zwiększa redukcję emisji naszej floty, która już teraz korzysta z paliwa LNG i hybrydowych akumulatorów - powiedział Daniel Gent, kierownik ds. energii i zrównoważonego rozwoju w UECC.
M / V Autosky o ładowności 6500 ton został zbudowany w 2000 roku i jest zarejestrowany w Portugalii. Jest to jeden z 20 statków w specjalnie zbudowanej flocie UECC, która zapewnia transport samochodów, furgonetek oraz towarów ciężkich w Europie.
- Jesteśmy dumni z bunkrowania ekologicznego morskiego oleju biopaliwowego na M / V Autosky, rozpoczynając pierwsze użycie paliw niskoemisyjnych z naszymi przyjaciółmi i partnerami w UECC - powiedziała Isabel Welten, prezes GoodFuels.
- Te test pomoże UECC w dalszym udowodnieniu technicznej przydatności biopaliw w segmencie ro-ro. Co ważne, chcemy również udowodnić wiodącym producentom samochodów, że biopaliwa to świetny sposób na natychmiastową dekarbonizację i zmianę branży na lepsze – dodała.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek