PMK
Belgijska grupa DEME otrzymała kontrakt w ramach joint venture na poszerzenie Kanału Kilońskiego w Niemczech. Prace rozpoczęły się w styczniu tego roku i powinny zostać ukończone pod koniec 2023 roku.
Federalny Zarząd Dróg Wodnych i Żeglugi, reprezentowany przez WSA Kiel-Holtenau, zlecił spółce joint venture prace budowlane w celu rozszerzenia 4 km wschodniej części Kanału Kilońskiego. Całkowita wartość umowy wynosi około 99 mln euro, w której spółki zależne DEME, Nordsee Nassbagger- und Tiefbau i Dredging International, zajmą się pracami pogłębiarskimi.
Wschodnia część Kanału Kilońskiego zostanie poszerzona z 44 m do przyszłej minimalnej szerokości dna 70 m, umożliwiając większym statkom bezpieczny tranzyt w tym obszarze. Ma to przyczynić się do zwiększenia wydajności drogi wodnej, co jest ważne dla żeglugi międzynarodowej.
W ramach rozbudowy przekroju kanału zostaną przeprowadzone szeroko zakrojone działania krajobrazowe. Łącznie ma zostać przeniesionych około 2 milionów m3 gleby, zainstalowanych zostanie około 58 000 metrów kwadratowych umocnień.
W ubiegłym roku DEME wygrało także kolejny duży kontrakt pogłębiający w Niemczech. W ramach umowy o wartości 238 mln euro Nordsee Nassbagger- und Tiefbau i Dredging International zostały zobowiązane do poszerzenia i pogłębienia toru wodnego o długości 116 km między Cuxhaven i Hamburgiem do poziomu -14,5 metra. Po zakończeniu początkowego poszerzenia Łaby, wielkie statki o łącznej szerokości do 98 metrów mogą teraz przepływać przez poszerzony odcinek Łaby.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek