PMK
Luksemburski armator Compagnie Luxembourgeoise d’Navigation (CLdN) RoRo SA planuje wysłanie większej jednostki na trasę obsługującą port w Göteborgu. Będzie nią M/V Catherine, jedna z jednostek ro-ro cargo klasy CONRO.
Dzięki wprowadzeniu jednostki zdolnej przewozić kontenery i przyczepy, ogólne ładowność na tym szlaku ma wzrosnąć o 20 procent. Ten ruch wpisuje się w strategię CldN, by wprowadzać coraz większe statki do ruchu handlowego i zagęścić liczbę zawinięć tygodniowo na trasie Göteborg-Zeebrugge.
Ponadto armator poinformował, że M/V Laureline - pierwsza z serii czterech statków ro-ro klasy CONRO - zacznie pływać w serwisie CldN od końca lutego 2019 r. Pozostałe statki zostaną dostarczone jeszcze w tym roku.
Statki obsługujące port w Göteborgu obsługiwane są przez C.Ro Ports w swoim obiekcie Albert II Dock w Zeebrugge, skąd armator może oferować transport do innych europejskich portów
takich jak Santander, Dublin, Purfleet i Killingholme.
- Wprowadzając większą pojemność w korytarzu skandynawskim, pozostajemy na kursie zwiększającym obroty i spełniającym oczekiwania rynku i naszych klientów. Pozwala to nam również przewozić więcej ładunków transhipmentowych - powiedział rzecznik CLdN.
Obecnie firma obsługuje 27 statków oferujących ponad 125 rejsów tygodniowo, a w ciągu najbliższych lat powiększy flotę o 12 nowych jednostek.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie