pc/MGMiŻŚ
W Bukareszcie w dniach 21-22 maja 2019 r.odbyła się ministerialna konferencja wodna na temat stanu implementacji dyrektyw wodnych. Wydarzenie było poprzedzone nieformalnym spotkaniem ministrów państw członkowskich ds. środowiska i klimatu.
Podczas konferencji przedstawiono i przedyskutowano kwestie związane ze zmianami zachodzącymi w ustawodawstwie w zakresie polityki wodnej w poszczególnych państwach członkowskich UE oraz omówiono poprawność działania prawa w zakresie gospodarki wodnej i wyniki oceny wdrażania dyrektywy ściekowej. Zostały również zaprezentowane wyzwania i dobre praktyki związane z procesem implementacji dyrektyw wodnych, a także możliwość osiągnięcia dobrego stanu ekologicznego wód morskich i oceanicznych.
Strona Polska była reprezentowana przez panią Małgorzatę Bogucką-Szymalską, zastępcę dyrektora w Departamencie Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej MGMiŻŚ oraz panią Joannę Kopczyńską, zastępcę prezesa ds. zarządzania środowiskiem wodnym w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie i jednocześnie pełniącą funkcję dyrektora wodnego i morskiego.
W sesji wysokiego szczebla pn. przedstawienie ogólnych zmian zachodzących w ustawodawstwie w zakresie polityki wodnej, pani Małgorzata Bogucka-Szymalska przedstawiła zmiany dotyczące polityki wodnej wprowadzone w poprzednim roku w Polsce oraz priorytetowe działania realizowane w naszym kraju w zakresie gospodarki wodnej.
Z dużym zainteresowaniem i uznaniem uczestników konferencji, w tym przedstawicieli KE i Banku Światowego spotkała się prezentacja pani Joanny Kopczyńskiej, wygłoszonej w sesji poświęconej dyskusji na temat wyzwań i dobrych praktyk związanych z procesem implementacji dyrektyw wodnych. Pani prezes zaprezentowała cele i zakres projektu Przywrócenie ciągłości ekologicznej i realizacja działań poprawiających funkcjonowanie korytarza swobodnej migracji rzeki Biała Tarnowska.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie konosamentu imiennego
Największe takie zamówienie w historii? Qatar Energy zamawia 18 wielkich gazowców za 6 mld dolarów
Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?
Na oczach Zachodu rosyjska "flota-widmo" przewozi broń i ropę
Alarm dla portów. Potrzebna aktywizacja przemysłu Unii Europejskiej
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro