40 proc. osób opowiedziało się za zaostrzeniem istniejących środków w celu powstrzymania pandemii Covid-19 w Niemczech, a 21 proc. jest za utrzymaniem dotychczasowych ograniczeń - wynika z sondażu instytutu badań opinii YouGov na zlecenie niemieckiej agencji prasowej DPA.
Tylko 13 proc. chciałoby zaprzestania lockdownu, a 17 proc. jego złagodzenia.
Kanclerz Niemiec Angela Merkel rozmawia we wtorek z premierami krajów związkowych na temat dalszego przedłużenia twardego lockdownu, który wprowadzono w połowie grudnia, zamykając większość sklepów, hoteli i restauracji, a także szkół i przedszkoli. Ponadto możliwe są kolejne obostrzenia, mające zapobiegać rozprzestrzenianiu się w Niemczech wysoce zaraźliwych mutacji wirusa.
Omawiane są np. nowe przepisy dotyczące pracy zdalnej, godziny policyjnej i rozszerzenie wymogu posiadania maseczek. Akceptacja dla takich środków jest stosunkowo wysoka.
W ankiecie 70 proc. uczestników opowiedziało się za zobowiązaniem firm do umożliwienia pracy z domu w czasie lockdownu. 56 proc. jest za godziną policyjną, a 36 proc. jest jej przeciwnych.
Od poniedziałku w autobusach, pociągach i sklepach w Bawarii należy nosić maseczki typu FFP2, które szczególnie dobrze chronią przed przenoszeniem wirusa. 60 proc. popiera rozszerzenie tego środka zapobiegawczego na całe Niemcy, a 36 proc. również jest za tym, ale pod warunkiem, że maski będą dla wszystkich bezpłatne.
40 proc. respondentów opowiada się za utrzymaniem zamknięcia szkół, zaś 37 proc. uważa, że nauczanie bezpośrednie powinno być ponownie możliwe z ograniczeniami. 16 proc. jest za normalizacją działalności szkół.
43 proc. pytanych jest przeciwnych ograniczaniu ruchu autobusów i pociągów, a 39 proc. jest za tym rozwiązaniem. Tylko 10 proc. badanych jest za całkowitym zawieszeniem lokalnego transportu publicznego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych