10 Hongkończyków zatrzymanych podczas próby ucieczki na Tajwan i sądzonych w Chinach kontynentalnych za nielegalne przekroczenie granicy przyznało się do winy, a wyroki mają zapaść w środę – podała we wtorek stacja RTHK, powołując się na krewnych zatrzymanych.
Członkowie rodzin Hongkończyków sądzonych w chińskim mieście Shenzhen otrzymali taką informację od prawników zatrzymanych, ale nie udało im się potwierdzić jej w sądzie – zaznacza RTHK.
Władze Chin kontynentalnych zatrzymały 12 młodych Hongkończyków w sierpniu, rzekomo w czasie próby ucieczki motorówką na Tajwan. Na wszystkich ciążą w Hongkongu zarzuty związane z antyrządowymi protestami z ubiegłego roku.
W Chinach kontynentalnych oskarżono 10 z nich o nielegalne przekroczenie granicy lub organizację tego przestępstwa. Dwoje pozostałych jest niepełnoletnich, w związku z czym nie wytoczono im procesu, ale czeka ich przesłuchanie w prokuraturze – informowały władze.
Czytaj także: Protesty ws. 12 Hongkończyków zatrzymanych przez Chiny podczas ucieczki motorówką na Tajwan
Działacze demokratyczni zaczęli wyjeżdżać z Hongkongu na Tajwan już w początkowym okresie protestów, które wstrząsały byłą brytyjską kolonią przez całą drugą połowę 2019 roku. Większość z nich wylatywała z Hongkongu legalnie, ale niektórzy decydowali się na ucieczkę drogą morską – podała agencja Reutera, powołując się na aktywistów w Tajpej.
Na rozprawę w Shenzhen nie wpuszczono zagranicznych dziennikarzy ani dyplomatów, a według grupy wsparcia rodzin zatrzymanych na sali sądowej nie było również krewnych żadnego z oskarżonych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych