Ponad tydzień w Grecji odbywało się prawdziwe święto branży morskiej z mocnym polskim akcentem. 5 dni targów Posidonia z polskim pawilonem narodowym, polskie seminarium podczas drugiego dnia targów oraz szereg imprez towarzyszących z polskim udziałem, w tym regaty Posidonia Cup oraz bieg Posidonia Running Event. Z rekordową liczbą wystawców i bogatym programem konferencyjnym 28. edycja tego wydarzenia skupiła branżę morską z całego świata.
Podczas ostatniego spotkania Polskiego Forum Technologii Morskich podsumowany został ostatni rok działalności. Doszło także do wyborów 1/3 rady organizacji oraz podpisania listu intencyjnego o współpracy z PIMEW.
Jak będzie kształtować się regionalna gospodarka w najbliższych latach? Jakie będą branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza? Jakie powinny powstać Regionalne Agendy Badawcze, aby wykorzystać potencjał Pomorza? – to główne pytania zadane na początku konferencji „Pomorska Gospodarka Jutra”, którą zorganizował Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Już 8 maja PFTM oraz Stocznia Remontowa Nauta zapraszają na spotkanie, które obędzie się w Gdyni. W programie zwiedzanie Stoczni Nauta oraz część oficjalna w tym Walne Zgromadzenie członków PFTM w Muzeum Emigracji w Gdyni. Na zakończenie spotkania networking i poczęstunek w restauracji Mondo di Vinegre. Serdecznie zapraszamy wszystkich forumowiczów, sympatyków oraz zainteresowanych dołączeniem do PFTM.
22 marca w Akademii Muzycznej w Gdańsku odbyła się uroczysta Gala Gospodarcza z okazji 25-lecia Samorządu Województwa Pomorskiego, podczas której wyróżniono postaci szczególnie zasłużone dla rozwoju gospodarczego regionu. Wśród uhonorowanych przez marszałka znaleźli się przedstawiciele przemysłu stoczniowego – Jerzy Czuczman i Ireneusz Ćwirko.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka Polish Offshore Wind Podcast, w którym Patryk Zbroja rozmawia z Mateuszem Kowalewskim - wydawcą portali: gospodarkamorska.pl i zielonagospodarka.pl, a jednocześnie Prezesem Polskiego Forum Technologii Morskich.
Przedstawiciele branży technologicznej, instytucji naukowych, państwowych oraz sił zbrojnych spotkali się w Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni na II Polsko-Szwedzkim Forum Technologii Morskich. Była to okazja do wymiany doświadczeń oraz zawiera kontaktów w wyjątkowym momencie - tego dnia, 7 marca, Szwecja stała się 32. członkiem NATO.
Po kilku latach wróciła formuła spotkań polskich i szwedzkich specjalistów morskich, odbywających się w Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Eksperci związani z branżą technologiczną, zbrojeniową, a także przedstawiciele władz oraz sił zbrojnych mogli podzielić się opiniami na temat wspólnych wyzwań i możliwości współpracy. Celem tej edycji Polsko-Szwedzkiego Forum Technologii Morskich było również nakreślenie strategicznej roli Morza Bałtyckiego w kontekście aktualnej sytuacji bezpieczeństwa w regionie.
Akademia Marynarki Wojennej wraz z Saab Kockums AB mają zaszczyt być gospodarzami drugiej edycji Polsko-Szwedzkiego Forum Technologii Morskich. W trakcie wydarzenia są przewidziane prelekcje oraz panele dyskusyjne poświęcone konkretnym zagadnieniom technologicznym. Swoją praktyczną wiedzą i doświadczeniami podzielą się podczas wydarzenia eksperci z polskiej i szwedzkiej Marynarki Wojennej, przedstawiciele uczelni wyższych, instytucji naukowych oraz przemysłu.
Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, odpowiedzialny za gospodarkę morską, wodną i żeglugę śródlądową, w rozmowie z Mateuszem Kowalewskim, wydawcą portalu GospodarkaMorska.pl opowiada o największych szansach i wyzwaniach dla sektora morskiego w najbliższych latach oraz roli resortu we wspieraniu branży morskiej.
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków
"Ratownik" po amerykańsku. Zwodowano nowy okręt ratowniczy dla sił morskich USA
2H i Vekta Group pracują nad innowacjami w zakresie kabli wysokiego napięcia dla morskich elektrowni wiatrowych
Tärntank zamawia dziesiąty hybrydowy chemikaliowiec od Kongsberg Maritime