PMK
Fiński koncern technologiczny Wartsila przetestowała automatyczny, bezprzewodowy, indukcyjny system ładowania energią hybrydowego promu, napędzanego po części prądem.
- To pierwszy na świecie prom wyposażony w baterie zdolne do ładowania bezprzewodowego. To przełomowy projekt w ewolucji jednostek morskich napędzanych prądem – powiedzieli przedstawiciele Wartsili.
Testy przeprowadzono na 85-metrowej MF Folgefonn na norweskich wodach przybrzeżnych. Jednostka należy do armatora Norled, jednego z największych operatorów promów w Norwegii.
Dzięki technologii bezprzewodowej jednostka napędzana elektrycznie nie potrzebuje połączenia kablem z lądem. Łatwiej tym samym takiej jednostce znaleźć bezpieczne miejsca do ładowania. Prom także zmniejsza koszty operacyjne wynikające z zużycia jednostki.
System Wartsili bazuje na indukcyjnym przepływie energii i ma możliwość przesyłu ponad jednego MW energii elektrycznej. Energia przesyłana jest na odległości 50 centymetrów między dwoma płytami ładującymi – jednej na jednostce, drugiej przy nabrzeżu.
- W ostatnich latach taki system został już zastosowany w samochodach, autokarach i pociągach. Teraz przyszedł czas na statki. Jego główne zależy to 20 proc. oszczędność na czasie, większe bezpieczeństwo i niezawodność – powiedział Ingve Sorfonn z Wartsila Marine Solutions.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek