mk
Budowa mostu zwodzonego nad Martwą Wisłą to jedna z oczekiwanych inwestycji w Gdańsku. Most połączy wyspę ze stałym lądem i zastąpi wysłużony most pontonowy. Symboliczną łopatę pod budowę mostu wbito w połowie września br. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska opublikowała nagranie prezentujące postęp prac na budowie.
Budowa będzie trwała cały 2017 rok. Obiekt powinien być gotowy w pierwszym kwartale 2018 r. Kosztować będzie 57 mln złotych.
Film jest dostępny tutaj
Co powstanie w ramach inwestycji?
1. Most zwodzony o łącznej rozpiętości przęseł zwodzonych 59,50 m o parametrach:
Długość obiektu – 173 m
Długość obiektu ze skrzydłami – 181,50 m
Rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych – 2 x 25 m + 2 x 25 m
Rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych – 59,5m
Szerokość ustroju niosącego – 14,92 m w tym: szerokość jezdni 7 m, szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0 m, szerokość ścieżki rowerowej – 2,4 m
Klasa obciążeń – A wg PN-85/S-10030
Kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła – 93 stopnie
Światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic – 50 m
Światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania – 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej
Czas otwierania obu przęseł – 120 sekund
2. Odcinek drogi o długości około 900 m – droga klasy G
3. Budynek obsługi mostu
4. Przebudowane zostanie istniejące skrzyżowanie ulic Nadwiślańskiej-Turystycznej i DW 501, skrzyżowanie ulic Sobieszewskiej-Łąkowej-Piaskowej oraz odcinki ulic dojazdowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania DW 501 i prawidłowej obsługi przyległych terenów
5. Ciągi piesze i rowerowe
6. Urządzenia organizacji ruchu
7. Przystanki komunikacji zbiorowej i miejsca postojowe
8. System odprowadzania wód deszczowych wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej
9. Nowe oświetlenie
10. Przebudowane zostanie istniejące uzbrojenie kolidujące z projektowanym zakresem przedsięwzięcia
11. Umocnienia brzegów Martwej Wisły
12. Gospodarka zielenią (wycinki i nasadzenia)
W ramach prac rozbiórkowych zaplanowano likwidację istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, a także odcinków istniejącej jezdni.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek