jk
6 lipca ruszyło nowe wodne połączenie Jastarni z Rewą, które obsługuje katamaran Kinga. Jednostka zabiera 56 osób i swoją trasę pokonuje w godzinę.
To niewątpliwie alternatywa do zakorkowanego połączenia drogowego. „Mamy możliwość nie tkwić w korkach, nie płacimy za parkingi, za benzynę, zyskujemy relaks, spokój, niezapomniane widoki, chwilę wytchnienia od samochodu i możliwość wypicia wakacyjnego piwa, nie tylko wieczorem” – tak na swoim profilu facebookowym promuje połączenie wodne spółka Helska Plaża.
– Rejsy pasażerskie popularne są praktycznie we wszystkich nadmorskich regionach Europy. Niestety, nie u nas. Oferta tego typu na Zatoce Puckiej de facto nie istnieje. Chcemy to zmienić i ożywić akwen. Jesteśmy pewni, że potencjał jest ogromny. Zaczęliśmy w tym roku z jednym statkiem, ale mamy zamiar rozszerzyć naszą flotę o kolejną jednostkę. Docelowo planujemy skomunikować wszystkie miejscowości leżące nad Zatoką Pucką: Kuźnicę, Jastarnię, Władysławowo, Rzucewo, Puck i Rewę – powiedział na łamach trojmiasto.wyborcza.pl Rafał Walczak, współwłaściciel spółki Helska Plaża.
Przyjemność morskiej podróży tam i z powrotem kosztuje 50 zł lub 40 zł, za rower zapłacimy 5 zł. Bilety do nabycia na statku, w przyszłości na stronie www.rejsywodne.pl.
Z Jastarni katamaran wypływa 4 razy dzienne: o 9;30, 12;30, 15;40 i 18;45 R (gdy będzie wystarczająca liczba klientów). Z Rewy 3 razy: o 11;00, 14;00 i 17;45 R.
Firma oferuje również czarter statku.
Tramwaj wodny Kinga może zabrać na pokład maksymalnie 56 pasażerów. Wszystkie miejsca w całkowicie krytej kabinie pasażerskiej są siedzące. Przewidziano też specjalną przestrzeń dla dwóch wózków - dziecięcych lub inwalidzkich. Na komfort rejsu, oprócz wygodnych foteli, wpływa też wielkość okien, przez które pasażerowie mogą obserwować zmieniający się krajobraz. Statek ma dwa kadłuby wykonane ze stopów aluminium, które odporne są na korozję morską. Dwa silniki diesla pozwalają mu rozwinąć maksymalną prędkość 16 km/h. Jednostka została wybudowana przez firmę Alumilex Gdynia. Wodowanie odbyło się w gdyńskiej marinie w lipcu 2013 r.
Kinga w liczbach
Długość całkowita 15 m.
Prędkość maksymalna 8,5 węzła (około 16 km/h).
Zużycie paliwa - 5,5 litra na godzinę żeglugi.
Zanurzenie - 60 cm.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie