mk
W sobotę do DCT Gdańsk przypłynęły dwie suwnice nabrzeżowe STS. Trwa rozładunek wielkogabarytowych elementów dźwigów. Gigantyczne STS-y montowane bedą na wydzielonym placu, za terminalem T2. Do końca roku zaplanowane jest ich uruchomienie, co oznacza, że nabrzeże T2 będzie wyposażone aż w 7 nowoczesnych suwnic STS (wszystkie z wysięgiem 25 rzędów kontenerów).
Transportem i montażem STS-ów na terenie DCT zajmuje się trójmiejska firma Portowy Zakład Techniczny specjalizująca się w montażu, instalacji oraz przeładunkach konstrukcji wielkogabarytowych.
Na początku przyszłego roku zaplanowana jest dostawa i montaż jeszcze jednego dźwigu tego typu. Są to największe suwnice kontenerowe w Polsce i jedne z największych na Bałtyku. Parametry suwnic robią wrażenie: wysokość podnoszenia pod chwytnią 50m, wysięg 72 metry od szyny od wodnej (25 rzędów kontenerów), SWL 65 ton w uchwycie podwójnym 2x20’. Wysokość suwnicy z uniesionym ramieniem przekracza 100 metrów, dlatego urządzenia te widoczne są na mapach lotniczych.
Suwnice do terminalu dotarły z irlandzkich zakładów Liebheera w Killarney na pokładzie statku Combi Dock I, Jednostka o długości ponad 160 metrów przystosowana jest do transportu konstrukcji wielkogabarytowych. Ciekawostką jest, że statek zbudowany został przez rodzimą stocznię CRIST. 10 lat temu polska stocznia zbudowała częściowo wyposażone kadłuby tego i 3 siostrzanych statków dla niemieckiego armatora.
DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego – w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.
Terminal DCT pod koniec 2016 roku uruchomił terminal T2, podwajając możliwości przeładunkowe do 3 mln TEU rocznie, a teraz podejmuje dalsze działania związane z rozbudową – program T2B.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek