ew
Firma DFDS, która przejęła tureckiego operatora promowego – U.N. Ro-Ro – poinformowała o uruchomieniu nowego połączenia na nowym dla siebie rynku. Już niedługo należy się również spodziewać nowych inwestycji.
Promy w barwach U.N. Ro-Ro rozpoczęły obsługę połączenia pomiędzy tureckim portem Pendik a Triestem z postojem w Patras, czyli najważniejszym portem w południowo-wschodniej części Grecji. To stwarza nowe możliwości transportu ładunków z/do Grecji i Turcji, a także z Grecji do pozostałych regionów Europy.
Operator będzie realizował kursy na tej trasie dwa razy w tygodniu. DFDS zapowiedziało, że w dalszej perspektywie, przy sprzyjających okolicznościach, niewykluczone jest zwiększenie częstotliwości wykonywanych rejsów do trzech tygodniowo.
Dzięki współpracy z Grimaldi Lines, klienci U.N. Ro-Ro mają mogą skorzystać z opcji przeładunku towaru na statki płynące z Patras w kierunku włoskich portów w: Wenecji, Bari, Ankony, Rawenny, Genui, a dalej także do: Hiszpanii, Tunezji czy Maroka.
DFDS przygotowało też specjalną ofertę dla klientów którzy chcieliby skorzystać z opcji połączenia intermodalnego na trasie Patras-Triest. Pierwsza rezerwacja na kolejowy transport ładunku na trasie z/do Triestu jest bezpłatna.
Oprócz tego firma poinformowała o planowanych inwestycjach, mających związek z rozwojem marki U.N. Ro-Ro po przejęciu jej przez DFDS. Jeszcze w tym roku dwa należące do operatora statki mają zostać wydłużone, co pozwoli na zwiększenie podaży, a także poprawę efektywności wykonywanych operacji.
Korzenie firmy U.N. Ro-Ro sięgają 1994 r. Powstała ona z połączenia kilkudziesięciu mniejszych operatorów, którzy wspólnie zaczęli działać pod szyldem UND Ro-Ro. Turecki operator z miejsca zaczął zyskiwać na popularności, stając się jednym z kluczowych graczy prowadzących działalność w basenie Morza Śródziemnego. Obecna nazwa obowiązuje od 2004 r. Firma dysponuje dziś bogatą flotą nowoczesnych jednostek ro-ro. W tym roku sfinalizowana została transakcja przejęcia przedsiębiorstwa przez DFDS, które stało się właścicielem 98,8 procent udziałów w U.N. Ro-Ro. DFDS udostępniło już za pośrednictwem swoich serwisów rezerwacyjnych nową ofertę, która jest wynikiem przejęcia U.N. Ro-Ro. Do siatki połączeń armatora doszły teraz takie połączenia, jak: Marsylia-Tunis; Pendik (Turcja)-Triest, Tulon, Bari; Mersin (Turcja)-Triest; Ambarli (Turcja)-Triest.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek