PMK
Średni poziom zadowolenia marynarzy z pracy na morzy wyniósł w ostatnim kwartale 2017 roku 6,25 pkt w skali do 10 punktów – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Seafarer Happiness Index (SHI).
W ostatnim czasie odnotowany poziom zadowolenia stale spadał. W dwóch poprzednich kwartałach ten wynik wyniósł kolejno 6.46 i 6.41 punktów.
Indeks służy do określenia zadowolenia marynarzy w zakresie kluczowych obszarów ich pracy i został opracowany w celu wypełnienia luki w wiedzy na temat życia na morzu. Zebrane informacje mają posłużyć przygotowaniu planu polepszeń warunków życia marynarzy, zwiększyć wydajność ich pracy i pomóc w uniknięciu potencjalnych wypadków.
Największa grupa respondentów, ponad 40 proc. stanowiły osoby w wieku 25-35 lat, a z kolei prawie 95 proc. respondentów stanowili mężczyźni. Najwięcej respondentów pochodziły z Azji Południowo-Wschodniej, następnie z subkontynentu indyjskiego, a następnie z Europy Zachodniej. Najwyżej ocenili swoje średnie zadowolenie pracujący na statkach kontenerowych. Za nimi uplasowali się pływający na masowcach, a następnie tankowcach.
Marynarze okazali się najmniej zadowoleni z obciążenia pracą, z poziomu leczenia na pokładzie, wyżywienia i presji, jaką napotykają podczas wykonywania wymaganych zadań na morzu. Pojawiły się nawet oskarżenia o bycie traktowanymi jak "niewolnicy" lub "bydło".
Wśród innych poruszonych kwestii znalazły się: brak odpowiednich przepisów dla marynarzy w niektórych portach, brak łączności na pokładzie, stagnacja płac i problemy finansowe czarterujących, a także niski standard przygotowywania posiłków i niski poziom higieny.
Thales inauguruje nowe centrum testowe dla fregat typu F126
Konferencja poświęcona morskiej flocie handlowej pod narodową banderą w murach Wydziału Nawigacyjnego UMG
20-lecie Polski w UE. Zwiedzanie latarń morskich 1 maja za złotówkę
Jak przetrwać i ratować na morzu? Ćwiczenia i badania na Bałtyku z udziałem studentów i pracowników uczelni morskich
Historia kołem się toczy. XVII-wieczny festyn pod Gdańskim Żurawiem
VI Forum Bezpieczeństwa Przemysłu Morskiego. Jakie szanse i zagrożenia wiążą się z rozwojem sztucznej inteligencji?