Producent specjalistycznych kontenerów otrzyma od Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej wsparcie na planowane inwestycje związane ze zwiększeniem mocy produkcyjnych istniejącego zakładu. Całkowita wartość tych inwestycji szacowana jest na blisko 5,3 mln zł. Pomoc publiczna ma wynieść do 2,1 mln zł, a razem z grudniowym wsparciem będzie to 3,6 mln zł.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna przyznała wsparcie publiczne spółce Zremb Chojnice do planowanej inwestycji obejmującej zwiększenie mocy produkcyjnych istniejącego zakładu. Decyzja obowiązuje przez najbliższych 14 lat. Maksymalna wysokość kosztów kwalifikowanych inwestycji wynosi około 5,3 mln zł, a maksymalna wartość pomocy publicznej nieco przekracza 2,1 mln zł. Zakończenie inwestycji przewidziano w połowie 2027 roku.
– Chcąc dalej dynamicznie rosnąć musimy inwestować w nowe moce produkcyjne. Rynek specjalistycznych kontenerów, szczególnie dla sił zbrojnych, stawia coraz wyższe wymogi co do technologii produkcji oraz uzyskiwanych tolerancji. Zaplanowane przez nas inwestycje przewidują modernizację naszej infrastruktury produkcyjnej oraz zakup nowych, bardziej zaawansowanych technologicznie maszyn. Kontenery używane w mobilnych systemach wojskowych z reguły muszą posiadać szczelność elektromagnetyczną gwarantującą bezpieczeństwo w zakresie przetwarzania i przesyłania danych.
Istotną kwestią w kontekście naszych inwestycji jest finansowanie ich ze środków własnych, bez potrzeby zadłużania się. W ostatnich latach wydaliśmy na te cele kilkanaście milionów złotych – komentuje Krzysztof Kosiorek-Sobolewski, prezes Zrembu-Chojnice.
Będzie to druga pomoc publiczna przyznana przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną. W grudniu ubiegłego roku Zremb Chojnice także otrzymał pozytywną decyzję dotyczącą wsparcia inwestycyjnego, gdzie koszty kwalifikowane inwestycji ustalono na maksymalnie 3,8 mln zł, a jej zakończenie przewidziano na koniec 2024 roku. Tu pomoc publiczna może wynieść do 1,5 mln zł.
Zremb Chojnice ma za sobą rekordowe półrocze pod względem wyników. W minionym półroczu producent specjalistycznych kontenerów wypracował ponad 20 mln zł przychodów (+26,5 proc. r/r). Wynik brutto na sprzedaży wyniósł 5,7 mln zł (+83 proc. r/r), a marża na tym poziomie wzrosła z 19,3 proc. do 27,9 proc. EBITDA zwiększyła się z 0,8 mln zł do blisko 3,9 mln zł, zysk operacyjny sięgnął 2,9 mln zł, co oznacza blisko 15-krotny wzrost r/r, a zysk netto przekroczył 2 mln zł wobec -0,09 mln zł straty w analogicznym okresie 2023 roku.
***
Zremb-Chojnice jest polskim producentem kontenerów specjalistycznych: offshore, dla sił zbrojnych, mudskipów, kontenerów polowych, basketów narzędziowych, a także innych, idealnie dopasowanych do potrzeb klienta. Wszystkie kontenery powstają w zakładzie produkcyjnym w Chojnicach. Drugim obszarem działalności jest produkcja konstrukcji stalowych. Zremb dysponuje kadrą wykwalifikowanych specjalistów oraz nowoczesnym i specjalistycznym parkiem maszynowym.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych