• <

Wynik wyszukiwania - "allianz" - Wiadomości

Kręć się, kręć! Szanse i zagrożenia dla offshore wind z perspektywy ubezpieczyciela

Wraz z rozwojem sektora morskiej energetyki wiatrowej, pojawiają się nie tylko szanse w rozwoju nowych technologii, ale również potencjalne ryzyka towarzyszące budowie oraz funkcjonowaniu offshore wind. Nad tymi zagadnieniami pochylił się Allianz Commercial w swoim raporcie.
14.12.2023

Halloween na oceanie. Flota „duchów” coraz większa

Technologie satelitarne wspomagają w śledzeniu zbiornikowców z nielegalną ropą. Windward w najnowszych statystykach podaje, że zidentyfikował już około 1100 statków, które stanowią „ghost ships”. Rosnąca ilość „statków duchów” w światowej flocie skoncentrowana jest na obsłudze nielegalnego handlu ropą naftową i zbożami.
01.11.2023

Sztorm w kontenerowych frachtach w 2024. Operatorzy liniowi będą ratować bilanse kosztem klientów

Armatorzy i operatorzy flot kontenerowych nie odpuszczą w 2024 r. Linie żeglugowe planują podwyżki stawek frachtowych. W efekcie w 2024 r. łańcuchy dostaw na całym świecie mogą być poważnie zagrożone przewidują analitycy Xeneta z Oslo.
25.10.2023

59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis

Wedle długoterminowej współpracy z saudyjskim dostawcą usług na rynku offshore Praxis Automation ma zająć się wyposażeniem kilkudziesięciu jednostek w nowoczesne systemy umożliwiające skuteczne kontrolowanie pozycji statku na wodzie (Dynamic Position, DP).
29.09.2023

Nie udaje się ugasić pożaru statku z 4 tys. samochodów. Eksperci ostrzegają przed eksplozją

Służby ratownicze nie są w stanie opanować pożaru statku towarowego Fremantle Highway, na którego pokładzie znajdują się 3783 samochody, w tym 25 pojazdów elektrycznych - informuje w czwartek holenderska straż przybrzeżna. Istnieje niebezpieczeństwo, że na płonącej u wybrzeży Holandii jednostce dojdzie do eksplozji aut elektrycznych, co grozi katastrofą ekologiczną - ostrzegają eksperci.
27.07.2023

Ubezpieczyciele rewidują ryzyka na szlakach Morza Czarnego. Lekcja dla Bałtyku

Jeszcze zanim wygasła umowa zbożowa, umożliwiająca eksport zboża z Ukrainy drogą morską, firmy ubezpieczeniowe zapowiedziały, że rozważają możliwość rewizji ryzyk w stosunku do armatorów kierujących statki na Morze Czarne. Oznacza to jednoznacznie, że transport morski czeka podniesienia stawek ubezpieczeniowych za statek i ładunek.
25.07.2023

Grupa OT Logistics ze wzrostem przychodów

Grupa OT Logistics, w skład której wchodzą m.in. terminale OT Port Świnoujście i OT Port Gdynia, zanotowała w 2022 roku wzrost przychodów.
26.04.2023

Grupa OT Logistics sfinalizowała sprzedaż akcji chorwackiego portu Luka Rijeka

OT Logistics S.A. sprzedała spółce Port Acquisitions wszystkie posiadane akcje Luka Rijeka za 26,3 mln euro. Część środków z transakcji spółka przeznaczy na spłatę zobowiązań z tytułu obligacji.
19.03.2023

Biało-czerwoni blisko medalu w żeglarskich mistrzostwach Europy

Odbyły się mistrzostwa Europy w olimpijskiej klasie ILCA 6 i ILCA 7. Wśród zawodników z całego Starego Kontynentu w kategoriach mężczyzn i kobiet nie zabrakło również reprezentantów z Polski, walczących o miejsca na podium.
17.03.2023

„CMA CGM LIBRA” [2020] – niezdatność statku do żeglugi

Od przeszło 60 lat orzecznictwo i doktryna angielska miały jasno ustalone zasady dotyczące dwóch zasadniczych pojęć „zdatność statku do żeglugi” („seaworthiness”) oraz tzw. „błędu nautycznego” („nautical fault”). Orzeczenie w sprawie „Alize 1954 v Allianz Elementar Versicherungs AG” (The „CMA CGM LIBRA”) [2020] EWCA Civ 293, podjęło próbę zrewidowania ustalonych dotąd zasad (i wzajemnej interrelacji pomiędzy tymi zasadami) wzbudzając powszechne zainteresowanie (a i zaniepokojenie) armatorów.
10.03.2023

Kto usunie zniszczony monopal na morzu? Vattenfall szuka wykonawcy

Na początku roku doszło do kolizji masowca Julietta D z fundamentem na terenie morskiej elektrowni wiatrowej Hollandse Kust Zuid. Uszkodzony element do tej pory pozostaje na terenie farmy wiatrowej. Deweloper poszukuje firmy, która mogłaby usunąć zniszczony monopal.
19.12.2022

Wieże turbin wiatrowych dla największej na świecie MFW docierają do Rotterdamu

Firma CS Wind PT wysłała do Rotterdamu w Holandii pierwszą partię wież turbin wiatrowych dla morskiej farmy wiatrowej Hollandse Kust Zuid o mocy 1,5 GW.
07.12.2022

Pierwsza w historii wolna od dotacji morska farma wiatrowa na półmetku

Jednostka Wind Osprey firmy Cadeler zainstalowała 70-tą turbinę wiatrową Siemens Gamesa o mocy 11 MW w morskiej farmie wiatrowej Hollandse Kust Zuid o docelowej mocy 1,5 GW w obszarze holenderskiego Morza Północnego.
01.11.2022

Vallianz z partnerami zbuduje wodorowy statek HTV dla offshore wind

Spółka Vallianz z siedzibą w Singapurze we współpracy ze Ulstein, Shift Clean Energy i Bureau Veritas opracowuje pierwszy w swoim rodzaju hybrydowy statek do transportu ciężkiego (HTV). Statek będzie dostosowany do potrzeb sektora morskiej energetyki wiatrowej.
26.06.2022

Jest bezpiecznie ale zagrożenia dla załóg i statków się utrzymują

Żegluga przez długi czas była coraz bardziej bezpieczna. I nawet blokada Kanału Sueskiego nie zachwiała ogólnego pozytywnego trendu zmian. - Inwazja Rosji na Ukrainę, rosnąca liczba problemów związanych z coraz większymi statkami, wymianą załóg, wyzwania wynikające z przeciążenia portów wynikające z boomu w transporcie morskim oraz kierowanie się ambitnymi celami w zakresie dekarbonizacji oznacza, że nie ma miejsce na samozadowolenie – alarmują analitycy Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) w najnowszym raporcie Safety &
19.06.2022

Morskie wyspy energetyczne napędzane energią z offshore i zielonym wodorem [WIDEO]

Spółka Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) przedstawiła plany budowy sztucznej wyspy przeznaczonej do produkcji na dużą skalę ekologicznego wodoru z morskiej energii wiatrowej w Danii oraz zawarła umowę z Allianz Investment Management (AIM) na wykonanie studium wykonalności dla podobnego projektu w Niemczech.
23.05.2022

Rekordowe poziomy stawek frachtowych jeszcze w 2022 roku

Zatrzymanie wzrostu światowego handlu, rosnąca inflacja i presja cenowa. Spółka Allianz Trade przedstawiła wpływ wojny w Ukrainie na globalną gospodarkę. W analizie udział wzięły światowe korporacje. Kluczowe dla Polski wyniki dotyczą przedsiębiorstw europejskich.
12.04.2022

Wojna w Ukrainie. Czy polską energetykę uratuje import drogą morską?

Agresja Putina z dnia na dzień drastycznie zmieniła życie wszystkich Ukraińców. Dla Polski jedną z konsekwencji wojny jest zagrożenie brakiem dostaw surowców strategicznych. Zapotrzebowanie na węgiel, ropę i gaz nie przestaje rosnąć. Czy Polska jest w stanie uniezależnić się od Rosji i przestawić się na dostawy drogą morską?
07.04.2022

Raport: gospodarka Chin będzie silniejsza w drugim półroczu tego roku

Chińska gospodarka stanie się silniejsza w drugim półroczu br. dzięki dalszym obniżkom stóp procentowych oraz inwestycjom publicznym w infrastrukturę - wynika z opublikowanego w czwartek raportu opracowanego przez ekonomistów Grupy Allianz i Euler Hermes.
10.03.2022

Transport morski bezpieczny, choć ma swoje problemy

Z raportu opublikowanego przez giganta ubezpieczeniowego Allianz wynika, że żegluga jest wciąż bezpieczna – w 2020 roku odnotowano rekordowo mało zaginięć dużych jednostek.
05.08.2021

Blokada Kanału Sueskiego. Roszczenia mogą wynieść 3 mld dolarów

Kanał został odblokowany. Mega kontenerowiec Ever Given 20 tys. TEU ruszył w podróż do Europy. Evergreen musi spodziewać się działań prawnych i roszczeń finansowych operatorów logistycznych i władz Kanału Sueskiego. Czy tylko Evergeen?
30.03.2021

Kanał Sueski nadal zablokowany – próby uwolnienia kontenerowca zakończyły się niepowodzeniem

Przeprowadzona w piątek kolejna próba ściągnięcia z mielizny kontenerowca Ever Given, który od wtorku blokuje Kanał Sueski nie powiodła się – poinformowała firma Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM) obsługująca statek od strony technicznej.
26.03.2021

Coraz większe kontenerowce to jednocześnie większe ryzyko? Trwa dyskusja po incydencie ONE Apus (wideo)

30 listopada, z pokładu kontenerowca ONE Apus spadło 1816 kontenerów. Była to największa strata kontenerów na morzu od czasu zatonięcia MOL Comfort siedem lat temu. Według Światowej Rady Żeglugi, średnia roczna liczba kontenerów utraconych na morzu na całym świecie w latach 2017-2019 wynosiła 779, co daje pewne spojrzenie na skalę tego wypadku. Oprócz olbrzymich strat finansowych, należy pamiętać, że duża część utraconego ładunku trafi na dno morskie, wywierając ogromny wpływ na środowisko i gatunki żyjące w morzu.
14.12.2020

OT Logistics rezygnuje z budowy terminala agro w Porcie Gdańsk

OT Logistics rezygnuje z budowy terminala agro w gdańskim porcie. Spółka przedterminowo rozwiązała 30-letnią umowę dzierżawy nieruchomości w porcie północnym, przeznaczonej na nową inwestycję.
07.10.2020

Oświadczenie prezesa PZŻ w sprawie jachtu Sharki

W dniu 21 września 2020r. na profilu facebook jachtu Sharki pojawił się post, w którym armator skierował pod adresem Polskiego Związku Żeglarskiego szereg zarzutów związanych z ubieganiem się o zaświadczenie o pływalności jachtu. Dokument ten był potrzebny armatorowi do przepłynięcia z portu w Cuxhaven do Szczecina, po tym jak jacht został wyciągnięty z wody po zatonięciu. W efekcie powyższego postu wdrożyłem czynności wyjaśniające przebieg procedur zastosowanych przez inspektorów Morskiego Zespołu Technicznego PZŻ względem armat
30.09.2020

Euler Hermes: Czechy i Polska to kraje, które będą stymulować wzrost gospodarczy w największym stopniu

Czechy i Polska to kraje, które będą stymulować wzrost gospodarczy w największym stopniu przez kolejne dwa lata - piszą w piątkowej analizie ekonomiści z Euler Hermes. Przewidują, że poziom PKB sprzed kryzysu Polska osiągnie pod koniec 2021 roku.
24.07.2020

Perspektywy rynku remontów i konserwacji statków w dobie pandemii COVID-19

Segment remontów i konserwacji statków stanowi wiodącą specjalizację polskiego przemysłu stoczniowego. Wpływ pandemii COVID-19 na ten rynek wymaga więc szczególnej uwagi z polskiej perspektywy. Pomimo trudności doby pandemii, długookresowo perspektywy pozostają pozytywne, mając silne oparcie w czynnikach strukturalnych w branży morskiej.
20.07.2020

Raport: na koniec I połowy roku oszczędności firm w UE wzrosną dwukrotnie

Na koniec I poł. 2020 r. oszczędności netto firm z UE zwiększą się dwukrotnie, do ponad 700 mld euro, czyli więcej niż 4,5 proc. PKB - wynika z szacunków Euler Hermes i Allianz. Firmy oszczędzały w poprzednich kryzysach, tak też będzie tym razem - oceniono.
13.06.2020

Epidemia koronawirusa wywołała spowolnienie gospodarcze w Europie

Według prognoz grupy Allianz w recesji znajdzie się większość państw strefy euro. Analitycy firmy przewidują, że gospodarka całej strefy skurczy się o 1,8 proc. Prognoza dotyczy między innymi największej europejskiej gospodarki - Niemiec.
26.03.2020

W II kwartale globalny PKB może spaść nawet o 15 proc. w ujęciu rocznym

W marcu wskaźnik PMI – łącznie dla przemysłu i usług – w strefie euro odnotował rekordowy spadek do 31,4 pkt, podczas gdy jeszcze w lutym wyniósł 51,6 pkt. Dane te obrazują nastroje osób odpowiedzialnych za zakupy w firmach, co ma przełożenie na zamówienia, a zatem i działalność firm w kolejnych miesiącach. To najniższy odczyt od początku badań, czyli od lipca 1998 roku. Poprzednie najniższe wskazanie padło w lutym 2009 roku i wyniosło 36,2 pkt.
26.03.2020

Koronawirus uderzył mocniej w globalny handel niż wojna celna między USA i Chinami

Według badań Allianz SE epidemia koronawirusa i próba jej powstrzymania przez rządy mogą co kwartał zmniejszyć globalną wymianę handlową o 320 miliardów dolarów, co stanowi znacznie większy problem niż spór między USA i Chinami.
08.03.2020

Polak nie kieruje już portem Luka Rijeka

Polak nie kieruje już portem Luka Rijeka. Jędrzej Mierzewski został odwołany ze stanowiska prezesa. Od 1 maja funkcję tę pełni dotychczasowy członek Rady Nadzorczej Duško Grabovac. O zmianach w zarządzie operatora chorwackiego portu poinformował portal PortSEurope.
07.05.2019

Luka Rijeka opublikowała wyniki za 2 kw. 2018 r.

Luka Rijeka d.d., operator największego portu w Chorwacji, którego akcje notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Zagrzebiu, opublikował wyniki za drugi kwartał 2018 r. Przychody portu po 6 miesiącach sięgnęły 86,4 mln HRK, zaś zysk netto wyniósł 3,9 mln HRK. Wyniki pierwszego półrocza obciążyły inwestycje odtworzeniowe oraz koszty działań zmierzających do optymalizacji działalności portu.
03.08.2018

94 duże statki stracone w 2017 roku. Piątek najniebezpieczniejszym dniem na morzu

Ogółem w zeszłym roku z powodu kolizji i awarii armatorzy utracili 94 duże statki, o 4 proc. mniej niż rok temu – wynika z raportu ubezpieczyciela Allianz. Raport wskazuje, że straty dużych jednostek spadły o ponad jedną trzecią (38%) w ciągu ostatniej dekady.
18.07.2018

Grupa Kapitałowa OT Logistics w 2017 roku zwiększyła przychody

Grupa Kapitałowa OT Logistics, największy operator portowy w Polsce i lider w obszarze żeglugi śródlądowej w Europie Środkowo-Wschodniej, wypracowała w 2017 r. 867 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Zysk operacyjny jest mniejszy o 5,6 mln zł r/r i wyniósł 28,9 mln zł. Wynik EBITDA wzrósł o 30% w ujęciu rocznym do 93,6 mln zł. Grupa zanotowała zysk netto na poziomie 42,6 mln zł.
30.03.2018

OT Logistics sprzeda 8,75% akcji Luka Rijeka za 32,8 mln zł na rzecz funduszu PFR TFI

Spółka OT Logistics poinformowała o współpracy z Funduszem Ekspansji Zagranicznej FIZ zarządzanym przez PFR TFI. Na podstawie tej umowy spółka zobowiązała się w ciągu 10 dni sprzedać 8,75% akcji chorwackiego operatora portu Luka Rijeka na rzecz Funduszu. Transakcja ma wartości ok. 33 mln zł. OT Logistics nadal będzie kontrolować 50,56% akcji Luka Rijeka dzięki porozumieniu z pozostałymi akcjonariuszami.
24.01.2018

Ot Logistics z Funduszem Ekspansji Zagranicznej PFR TFI w Chorwacji

Spółka OT Logistics poinformowała o współpracy z Funduszem Ekspansji Zagranicznej FIZ zarządzanym przez PFR TFI. Na podstawie tej umowy spółka zobowiązała się w ciągu 10 dni sprzedać 8,75% akcji chorwackiego operatora portu Luka Rijeka na rzecz Funduszu. Transakcja ma wartości ok. 33 mln zł. OT Logistics nadal będzie kontrolować 50,56% akcji Luka Rijeka dzięki porozumieniu z pozostałymi akcjonariuszami.
03.01.2018

OT Logistics nabędzie dodatkowe 2,7% akcji Luka Rijeka w ramach zakończonego wezwania

W efekcie przeprowadzonego wezwania na akcje Luka Rijeka spółka OT Logistics nabędzie dodatkowe 2,7% akcji operatora chorwackiego portu morskiego w Rijece. Łączna wartość skupionych akcji wyniosła ok. 18,2 mln HRK, tj. ok. 10,2 mln PLN. Zaangażowanie OT Logistics w kapitale Luka Rijeka zwiększy się po rozliczeniu wezwania do 35,26%. Rozliczenie nastąpi w ciągu 14 dni od dnia zakończenia wezwania (tj. 8 grudnia 2017 r.).
14.12.2017

OT Logistics chce w I poł. '18 opracowywać strategię dla portu w Rijece

OT Logistics chce w I połowie 2018 roku skupić się na przygotowywaniu strategii rozwoju i planu inwestycyjnego dla chorwackiego portu w Rijece - poinformował PAP Biznes wiceprezes OT Logistics Andrzej Klimek.
21.11.2017

Wzrost przychodów OT Logistics po III kw. 2017 r.

Grupa Kapitałowa OT Logistics, największy operator portowy w Polsce i lider w obszarze żeglugi śródlądowej w Europie Środkowo-Wschodniej, wypracowała w trzech kwartałach 2017 r. 639,6 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Zysk operacyjny wyniósł 22,3 mln zł, a wynik EBITDA wzrósł o 45% w ujęciu rocznym do 63,1 mln zł. Grupa zanotowała zysk netto na poziomie 12,8 mln zł.
15.11.2017

OT Logistics chce kupić kolejne akcje Rijeki

OT Logistics otrzymał zgodę Chorwackiej Agencji ds. Nadzoru Usług Finansowych (HANFA) na ogłoszenie wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji Luka Rijeka.
10.11.2017

OT Logistics podsumowuje półrocze: wzrost przychodów o blisko 25 %

Grupa Kapitałowa OT Logistics, największy operator portowy w Polsce i lider w obszarze żeglugi śródlądowej w Europie Środkowo-Wschodniej, wypracowała w I półroczu 2017 r. 433,2 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Zysk operacyjny wyniósł 7,2 mln zł, a wynik EBITDA wzrósł o ponad 11% w ujęciu rocznym do 34,1 mln zł. Grupa zanotowała stratę netto na poziomie 4,3 mln zł.
23.09.2017

Rozbudowany Kanał Panamski zwiększył ryzyko ubezpieczeniowe statków

Otwarcie wartego 5,25 mld dolarów rozbudowanego Kanału Panamskiego było dobrą wiadomością dla branży morskiej. Modernizacja pozwoliła przekroczyć kanał statkom większym niż panamaxy, ale też daładuże wyzwanie dla branży ubezpieczeń. Wraz ze wzrostem wielkości jednostek, wzrosła także wartość ubezpieczonych towarów, które mogą zostać uszkodzone w wypadku.
21.09.2017

OT Logistics przejmie kontrolę operacyjno-finansową nad chorwackim portem dzięki porozumieniu akcjonariuszy

OT Logistics dzięki porozumieniu z innymi akcjonariuszami Luka Rijeka, będzie mogła operacyjnie kierować chorwackim portem. Po tym jak OT Logistics zwiększyła swój udział w kapitale Luka Rijeka do 32,56% zawarto umowę współpracy z chorwackimi funduszami emerytalnymi Allianz ZB d.o.o. oraz ERSTE d.o.o. Łącznie akcjonariusze podpisujący porozumienie kontrolują 56,56% akcji Luka Rijeka.
15.09.2017

Czy linie Scandlines zostaną sprzedane?

Według doniesień duńskich mediów, po 10 latach pozostawania właścicielem operatora promowego Scandlines, fundusz inwestycyjny 3i planuje sprzedać swoje udziały.
14.08.2017

Rozbudowany Kanał Panamski zwiększy ryzyko ubezpieczeniowe statków

Już w tę niedzielę odbędzie się oficjalnie wartego 5,25 mld dolarów rozbudowanego Kanału Panamskiego. Modernizacja pozwoli przekroczyć kanał statkom większym niż panamaxy.
23.06.2016

OT Logistics podsumowuje pierwsze półrocze

Jeden z liderów branży TSL w Europie Środkowej i największy operator portowy w Polsce utrzymał w pierwszym półroczu wysoką rentowność. Jednocześnie w lipcu i sierpniu OT Logistics (OTL) uczestniczyła w trzech istotnych transakcjach, w wyniku których rozszerzyła i zdobyła nowe kompetencje w obszarach usług portowych oraz towarowych przewozów kolejowych.
21.08.2015

OT Logistics z umową przedwstępną dzierżawy terenu w Porcie w Gdańsku

Największy operator portowy w Polsce OT LOGISTICS S.A. (OTL) zawrze z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym o pow. ok. 26 ha. Obie strony właśnie podpisały umowę przedwstępną, która zobowiązuje do zawarcia umowy przyrzeczonej. Oznacza to, że OTL jest coraz bliżej rozpoczęcia ważnej inwestycji – budowy nowego terminalu przeładunkowo-składowego, który umożliwi Spółce aktywniejszą działalność w zakresie obsługi towarów agro, tj. zbóż i pasz.
13.08.2015

Już oficjalnie: OT Logistics współwłaścicielem portu w Rijece

OT LOGISTICS S.A. zakupił za kwotę 61,2 mln zł 2 805 232 akcji nowej emisji spółki Luka Rijeka d.d., zarządzającej największym portem morskim w Chorwacji. OT LOGISTICS S.A. jest jedynym istotnym inwestorem branżowym w spółce i po zarejestrowaniu emisji, kontrolując 20,81 proc. akcji, stanie się jej drugim co do wielkości – po Chorwackim Państwie – udziałowcem. Ponadto, OT LOGISTICS zamierza podjąć rozmowy na temat ścisłej współpracy zarówno na poziomie inwestycyjnym, jak i operacyjnym.
30.07.2015

Właściciel Scandlines nabywa kolejną spółkę

Fundusz 3i w 2013 roku nabył 49 proc. akcji armatora Scandlines od poprzedniego właściciela Funduszu Allianz Capital Partners. Fundusz zapłacił wtedy 165 milionów euro. Teraz 3i wygrał kolejną rywalizację. Tym razem o przewoźnika Esvagt, gdzie Mearsk był większościowym udziałowcem. Szczegóły transakcji są dalej negocjowane.
03.07.2015

Armatorzy tracą mniej statków. Nowym zagrożeniem są cyberataki

Liczba szkód całkowitych na morzu spada – dowiadujemy się z badań firmy ubezpieczeniowej Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS). W ich badaniu Safety and Shipping Review 2015 brano pod uwagę jednostki o tonażu od 100 ton w górę.
26.03.2015

AGCS: bezpieczniej, ale uwaga na punkty zapalne

Allianz Global Corporate & Specialty SE’s (AGCS) przedstawił roczny raport Safety and Shipping Review 2014, w którym analizuje zatonięcia, zaginięcia i uprowadzenia jednostek powyżej 100 GT.
16.03.2014

PZU będzie ubezpieczać gazoporty w Polsce i na Litwie

W zeszłym tygodniu firma PZU Lietuva, litewska spółka córka polskiego giganta, podpisała z litewską firmą Klaipedos Nafta umowę w sprawie ubezpieczenia infrastruktury terminalu do odbioru skroplonego gazu LNG, budowanej w litewskim porcie w Kłajpedzie.
11.09.2013

Przyznano najwyższe nagrody w polskim żeglarstwie morskim. Srebrny Sekstant dla Tomasza Cichockiego

Jury najbardziej prestiżowych wyróżnień w polskim żeglarstwie morskim - przyznawanych od 1970 r. Honorowych Nagród "Rejs Roku - Srebrny Sekstant", pod przewodnictwem kontradmirała Czesława Dyrcza, rektora-komendanta Akademii Marynarki Wojennej - spośród żeglarskich wydarzeń 2012 roku najwyżej oceniło samotny rejs dookoła świata kapitana Tomasza Cichockiego na jachcie "Polska Miedź".
02.01.2013

Scandlines na sprzedaż

Współwłaściciele Scandlines, Allianz Capital Partners oraz 3i, rozważają sprzedaż największego niemieckiego operatora promowego. Chcą tego dokonać w 2013 roku. Ten ruch może przyspieszyć konsolidację północnoeuropejskiego i bałtyckiego rynku przepraw krótkodystansowych.
22.09.2012

Nowy jeziorowiec - m/s Mamry

7 maja do eksploatacji wszedł ostatni z serii „jeziorowców” zamówionych przez Polską Żeglugę Morską w stoczni Mingde w Nantongu - m/s „Mamry”. Matką chrzestną statku została kierowniczka oddziału PŻM w Warszawie Aleksandra Czapska.
09.05.2012

Bałtycka konsolidacja

Bałtycki rynek przewozów liniowych charakteryzuje się dużą dynamiką przemian.
24.11.2011

Budowa terminalu LNG ubezpieczona na 4,5 mld złotych

Na 4,5 miliarda złotych została ubezpieczona budowa terminalu LNG w Świnoujściu. Wysokość składki wynosi 18,5 mln zł, czyli 0,4% całkowitej sumy ubezpieczenia. Prowadząca inwestycję spółka Polskie LNG podpisała umowę z konsorcjum firm ubezpieczeniowych z PZU SA na czele, 8 listopada br. w Warszawie.
08.11.2010

Terminal LNG: Inwestor oficjalnie przekazał plac budowy wykonawcy

Zgodnie z harmonogramem, spółka Polskie LNG S.A. (PLNG) przekazała wykonawcy – konsorcjum SAIPEM-TECHINT-PBG – teren pod budowę terminalu gazu skroplonego (LNG) w Świnoujściu. Szczegółowy harmonogram realizacji przedsięwzięcia zakłada oddanie obiektu do eksploatacji w terminie do 30 czerwca 2014 roku.
21.09.2010

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.