W stoczni Vard Langsten odbyła się uroczystość nadania nazwy dla patrolowca typu Jan Mayen dla norweskiej straży wybrzeża, przeznaczonego do działania w rejonie arktycznym. Tak jak poprzednie jednostki tej serii, Hopen (W312) wyróżnia się ogromnymi, jak na tę klasę, rozmiarami i wypornością. Chrzest jest połączony z przekazaniem patrolowca zamawiającemu.
Kongsberg Maritime współpracuje z Green Yard Kleven i czterema innymi podmiotami nad nowym projektami okrętów. Celem przedsięwzięcia jest pokazanie, że norweski przemysł stoczniowy jest przygotowany do dostarczenia 28 jednostek różnych klas dla sił morskich państwa.
Z udziałem głównego wykonawcy budowy, norweskiej stoczni Ulstein Verft, 16 maja odbyła się ceremonia cięcia blach pod jednostkę CSOV (ang. Commissioning Service Operation Vessels), mającej numer budowy nr 322. To kolejne przedsięwzięcie w związku z budową statków do obsługi morskich farm wiatrowych, w jakie jest zaangażowany zakład stoczniowy z Gdyni.
Torghatten Nord wybrał norweską firmę Myklebust Verft do budowy dwóch promów wodorowych, które będą przewozić do 120 samochodów na najdłuższej norweskiej trasie promowej między miejscowościami Bodø a Lofotami. Promy będą największymi na świecie statkami napędzanymi wodorem produkowanym w zakładzie mieszczącym się we wspomnianym Bodø.
Na terenie gdyńskiej stoczni Crist S.A. odbyła się 4 kwietnia uroczystość położenia stępki pod budowę jednostki NB317. Jest to kamień milowy w budowie kolejnego kablowca (Cable Laying Vessel, CLV) we współpracy z norweską stocznią Ulstein Verft. Tak jak przy poprzednim projekcie tego rodzaju, zamawiającym jest firma Nexans.
W sobotę 6 kwietnia z hali dokowej w Ulstein Verft w Norwegii zwodowano statek CSOV Olympic Boreas. To kolejny etap budowy jednostki, której budowa rozpoczęła się w gdyńskiej stoczni Crist S.A.
W stoczni CRIST odbyła się połączona ceremonia cięcia stali i położenia stępki pod budowę dwóch jednostek CSOV dla Bernhard Schulte.
W piątek w gdyńskiej stoczni CRIST odbyło się pierwsze cięcie stali na potrzeby nowej jednostki do układania podmorskich kabli. To już drugi tego typu statek budowany dla tego odbiorcy.
W gdyńskiej stoczni Crist S.A. rozpoczęła się 19 stycznia br. budowa nowego kablowca. Zlecenie jest realizowane dla Ulstein, na podstawie zawartej cztery miesiące wcześniej umowy z Nexans Marine Operations AS, firmy która będzie operatorem nowego statku. Głównym wykonawcą budowy jest stocznia Ulstein Verft.
Ze względu na ogromną ilość zamówień na rok 2024 duńska firma NKT zajmująca się układaniem podmorskich kabli zdecydowała się na zakup kolejnego kablowca. Ma to zapewnić ciągłość wykonywania zleceń i ich terminowość.
Port w Pucku będzie miał nowy falochron i nabrzeże. Jest przetarg
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Pływająca pogłębiarka rozpocznie pracę na Mierzei Wiślanej
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków