• <
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Transport morski zagadnieniem podczas 4. edycji kongresu InterModal in Poland

W Janowie Podlaskim w dniach 11-13 czerwca odbyła się 4. edycja kongresu InterModal in Poland. To największe wydarzenie branży intermodalnej w Polsce, w czasie którego wiodące firmy z tej gałęzi gospodarki spotykają się ze swymi kluczowymi partnerami.

14.06.2024, 15:48
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port w Antwerpii został tymczasowo zamknięty z powodu wycieku ropy

W piątek tymczasowo zamknięto port w Antwerpii. Jest to spowodowane wyciekiem ropy, który miał miejsce przy jednym z nabrzeży.

07.06.2024, 20:35
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

ONE wprowadza zmiany w połączeniach do Portu Gdynia

Ocean Network Express wprowadza zmiany w realizowanych trasach związanych z transportem kontenerowym. Dotyczy to również tych mających swoje przystanki w gdyńskim porcie.

30.05.2024, 20:08
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Dekarbonizacja żeglugi na pełnym baku. Pierwsze tankowanie metanolem w Singapurze

X-Press Feeders wraz Zarządem Portu Singapur i PSA Singapore osiągnęli dziś historyczny kamień milowy w kierunku zrównoważonej żeglugi wraz z pomyślnym zatankowaniem pierwszego, dwupaliwowego statku napędzanego metanolem. W ten sposób to niewielkie państwo, posiadające istotną pozycję jako port morski i centrum biznesowe ma stać się ważnym graczem na rynku promowania i wdrażania paliw odnawialnych w branży transportowej oraz globalnym przemyśle morskim.

28.05.2024, 10:09
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

MSC dodaje Hamburg do serwisu SWAN

Linie żeglugowe MSC poinformowały o zmianie rotacji serwisu kontenerowego Swan, który zawija również do Polski. Statki będą wpływać także do Hamburga.

27.05.2024, 21:25
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?

Wiek XIX i XX zrewolucjonizował rynek transportu morskiego. Upowszechnienie kontenerów zmieniło oblicze globalnego handlu i ułatwiło transport międzynarodowy i globalizację. Polskie porty morskie odgrywają kluczową rolę całym układzie transportu morskiego w Polsce, stanowiąc bramy dla handlu międzynarodowego. Porty mogą przyjmować nawet największe jednostki pływające. Artykuł ma na celu omówienie konkurencyjności polskich portów morskich w Europie.

17.05.2024, 13:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

W Porcie Antwerpia-Brugia do użytku wszedł pierwszy na świecie holownik napędzany metanolem

Port Antwerpia-Brugia zaprezentował 14 maja holownik Methatug. Jednostka napędzana metanolem, jest częścią programu ekologizacji floty portowej i ważnym krokiem w kierunku przejścia na port neutralny dla klimatu do 2050 roku. Projekt jest finansowany przez europejski program badawczy Horyzont 2020 i jest częścią projektu FASTWATER, który ma na celu wykazanie możliwości wykorzystania metanolu jako zrównoważonego paliwa dla branży morskiej.

15.05.2024, 09:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

OSW: niemieckie porty morskie są w kryzysie, notują spadki przeładunków

Niemieckie porty morskie znajdują się w kryzysie; od lat ich wolumeny przeładunków są coraz niższe, w 2023 roku spadły do poziomu sprzed dwóch dekad - ocenili analitycy Ośrodka Studiów Wschodnich (OSW).

14.05.2024, 13:56
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70

Planowana jest modernizacja polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70 (Antwerpia-Kłajpeda) - poinformował w środę wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. W czerwcu planowane jest podpisanie z marszałkami województw listów intencyjnych w tej sprawie.

08.05.2024, 21:10
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje

Niemieckie porty morskie znajdują się w kryzysie. Od lat ich wolumeny przeładunków są coraz niższe, a w ubiegłym roku spadły do poziomu sprzed dwóch dekad. Przez osłabienie konkurencyjności, problemy strukturalne, zaniedbania w zakresie modernizacji i rozbudowy infrastruktury liniowej (głównie kolejowej), a także digitalizacji czy automatyzacji porty RFN tracą klientów – zarówno rodzimych, jak i zagranicznych – na rzecz rywali z państw sąsiednich.

07.05.2024, 22:31
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.