RWE kontynuuje cykl zajęć edukacyjnych dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych na Pomorzu. Do tej pory w zajęciach wzięło udział około 750 uczniów klas 4-8, w wieku 10-14 lat. Na początku czerwca zainicjowano zajęcia dla uczniów szkół ponadpodstawowych. W trakcie zajęć uczestnicy dowiadują się, w jaki sposób produkowana jest zielona energia oraz zdobywają wiedzę na temat perspektyw rozwoju sektora OZE w Polsce i możliwości zatrudnienia w tej dynamicznie rozwijającej się branży.
RWE kontynuuje cykl zajęć edukacyjnych dla uczniów szkół podstawowych na Pomorzu. Do tej pory, w listopadzie i grudniu 2021 roku oraz maju 2022 r. warsztaty dotyczące odnawialnych źródeł energii przeprowadzono w kilku placówkach – w Szkole Podstawowej im. por. Witolda Dzięgielewskiego w Zaleskich w gminie Ustka, Szkole Podstawowej im. Wincentego Witosa w Bierkowie w gminie Słupsk, Morskiej Szkole Podstawowej im. Aleksandra Doby w Gdańsku i Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Kobylnicy. Zajęciami objęto łącznie około 750 uczniów klas 4-8, w wieku 10-14 lat.
Zajęcia dla uczniów organizowane przez RWE to 90-minutowe spotkania, w trakcie których dzieci i młodzież nie tylko dowiadują się jak pozyskiwana jest zielona energia, ale również sami mogą wygenerować prąd z turbiny wiatrowej czy paneli fotowoltaicznych. Głównym celem zajęć jest uświadomienie uczestnikom pozytywnych aspektów wykorzystywania odnawialnych źródeł energii. Uczniowie mogą zdobyć wiedzę na temat produkcji prądu z wiatru i słońca. Organizatorzy kładą duży nacisk na edukację w zakresie ograniczenia emisji CO2, poprzez odejście od tradycyjnych, wysokoemisyjnych źródeł energii.
– W części teoretycznej rozmawiamy z uczniami o korzyściach płynących z inwestowania w zieloną energię oraz prośrodowiskowych rozwiązaniach w projektowaniu i budowie instalacji wykorzystujących źródła odnawialne – podkreślają Joanna Grochocka i Piotr Tomczak – inicjatorzy zajęć, pracownicy RWE Renewables zaangażowani w rozwój projektu F.E.W. Baltic II.
– W trakcie warsztatów dzieci i młodzież dowiadują się, jak energia kinetyczna wiatru zamieniana jest na mechaniczną, a następnie przetwarzana w elektryczną za pomocą generatora będącego częścią turbiny wiatrowej. Prezentujemy naszym słuchaczom materiały audiowizualne, pokazujące jak wygląda i jak budowana jest morska farma wiatrowa, z czego składa się m.in. elektryczna infrastruktura przesyłowa. Jednak najwięcej radości sprawiają uczniom zajęcia praktyczne. Pod czujnym okiem instruktorów, mogą z wykorzystaniem odpowiednich materiałów dydaktycznych, takich jak panele fotowoltaiczne, stacja pogodowa, turbina wiatrowa, multimetry, żarówki itp., zrozumieć jak działają panele słoneczne i elektrownie wiatrowe.
RWE chce dotrzeć do uczniów
Duże zainteresowanie nauczycieli i uczniów warsztatami organizowanymi przez RWE potwierdza potrzebę kontynuacji cyklu w kolejnych szkołach podstawowych oraz w szkołach średnich gmin Ustka i Słupsk. Obecnie RWE rozszerzyło program o uczniów szkół średnich, którzy stoją przed wyborem ścieżki zawodowej i poszukują informacji na temat perspektyw rozwoju sektora offshore w Polsce. Pierwsze zajęcia zrealizowano na początku czerwca w Technikum nr 2 przy Zespole Szkół Budowlanych i Kształcenia Zawodowego w Słupsku.
Edukacja w tym zakresie pomoże im podjąć bardziej świadomą decyzję poszukiwania zatrudnienia na rynku pracy, dedykowanemu tej rozwijającej się gałęzi gospodarki. W trakcie warsztatów rozmawiano z młodymi ludźmi na temat dynamicznego rozwoju rynku pracy, związanego z morską energetyką wiatrową oraz kluczowych kompetencji, poszukiwanych przez pracodawców w sektorze OZE.
Uczniowie mieli okazję zapoznać się z funkcjonowaniem morskiej farmy wiatrowej wraz z jej infrastrukturą przyłączeniową, dzięki prezentacji specjalnie w tym celu przygotowanej makiety. Ponadto umożliwiono im, dzięki technice VR, „wirtualną wizytę" we wnętrzu, fundamentach, wieży oraz na celi morskiej elektrowni wiatrowej. Model przygotowany został przez inżyniera Piotra Sadowskiego, zaangażowanego w projekt morskiej farmy F.E.W. Baltic II. Kolejne zajęcia z uczniami planowane są w dniach 13–15 czerwca w Zespole Szkół „Elektryk" im. Noblistów Polskich w Słupsku.
RWE realizuje swoją wizję bycia odpowiedzialnym producentem energii i dążenia do neutralności klimatycznej. Rozumie, jak ważne jest rozwijanie społecznej świadomości ekologicznej, zwłaszcza wśród najmłodszych pokoleń. Firma chce uświadamiać dzieci i młodzież na temat globalnej potrzeby i konieczności dywersyfikacji w kierunku odnawialnych źródeł energii takich jak fotowoltaika i energia wiatrowa oraz konieczności ograniczenia produkcji CO2 poprzez odejście od tradycyjnych, wysokoemisyjnych i wyczerpywalnych paliw kopalnianych.
RWE Renewables buduje jedną z pierwszych na polskim Bałtyku morskich farm wiatrowych, F.E.W. Baltic II o mocy 350 MW. Ubiega się też o 11 nowych, morskich obszarów pod budowę farm offshore. W Polsce RWE prowadzi także działalność w zakresie lądowych farm wiatrowych, o łącznej, zainstalowanej mocy wynoszącej 410 MW. W 2022 r. RWE uruchomiło już lądową farmę wiatrową Rozdrażew (16,8 MW) oraz planuję budowę kolejnego obiektu onshore – Żnin (48 MW). Kolejne projekty znajdują się w fazie przygotowania lub budowy. Dodatkowo, RWE dywersyfikuje portfolio polskiego OZE, inwestując w projekty farm fotowoltaicznych. W latach 2022 i 2023 RWE planuje budowę ponad 80 MW nowych projektów PV.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym