Ceny ropy na amerykańskiej giełdzie paliw zwyżkują po ocenach Aramco, największego na świecie eksportera ropy naftowej, dotyczących popytu na paliwa oraz złagodzeniu sytuacji epidemicznej w USA - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na IX, na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 42,26 USD, wyżej o 0,76 proc., po wzroście notowań w poniedziałek o 1,8 proc.
Ropa Brent w dostawach na X na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 45,21 USD za baryłkę, wyżej o 0,49 proc., po wzroście na zakończenie poprzedniej sesji o 1,3 proc.
Prezes Aramco Amin Nasser spodziewa się wzrostu popytu na ropę na świecie przez resztę roku. Nasser wskazał, że zużycie ropy naftowej w Azji wróciło już prawie do poziomów "sprzed koronawirusa".
Firma Aramco podtrzymuje swoje plany wypłaty dywidendy w tym roku w wysokości 75 mld USD w związku z pozytywnymi ocenami globalnej sytuacji na rynkach ropy.
Tymczasem w USA poprawia się sytuacja epidemiczna, co łagodzi niepokój inwestorów o pandemię koronawirusa w Stanach Zjednoczonych.
Liczba hospitalizowanych z powodu Covid-19 Amerykanów spadła poniżej 50 tys. - po raz pierwszy od miesiąca.
W skali całego kraju średnia siedmiodniowa nowych przypadków Covid-19 w USA spada od ponad dwóch tygodni. Od 26 lipca także średnia z siedmiu dni jest niższa niż średnia z 14 dni, co potwierdza, że liczba przypadków faktycznie spada.
Prezydent USA Donald Trump broni swojej polityki wobec pandemii Covid-19. "Uważam, że po prostu radzimy sobie bardzo dobrze" - przekonuje Trump.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych