Premier Mateusz Morawiecki powołał Annę Łukaszewską-Trzeciakowską na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Klimatu I Środowiska - poinformowało w poniedziałkowym komunikacie MKiŚ, potwierdzając wcześniejsze nieoficjalne informacje PAP.
Jak poinformował resort klimatu, Anna Łukaszewska-Trzeciakowska z wykształcenia jest ekonomistą, absolwentką MBA.
Karierę zawodową zaczynała w spółkach sektora obronnego, gdzie odpowiadała m.in. za projekty międzynarodowe, restrukturyzacyjne, konsolidacyjne, współpracę międzynarodową, strategiczne projekty biznesowe, a także za nadzór nad delegaturami zagranicznymi.
Od 2007 roku pracowała w sektorze energetycznym, w tym jako Prezes Zarządu Elektrowni "Kozienice" SA.
Prowadziła też działalność gospodarczą w zakresie doradztwa i konsultingu dla wielkoskalowych projektów energetycznych. Od 2017 do 2019 roku odpowiadała za sprawy korporacyjne, PR oraz komunikację w Polskim Komitecie Energii Elektrycznej. Pełniła też funkcję eksperta i pełnomocnika w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Przygotowywała model finansowania infrastrukturalnych inwestycji oraz opinie w procesie krajowej i unijnej legislacji związanej z gospodarką wodną, energetyką, w tym rozwojem odnawialnych źródeł energii.
W latach 2020-2021 była dyrektorem Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie. W 2021 roku pracowała w spółkach Grupy Kapitałowej Orlen. Była Prezesem Zarządów Baltic Power i Orlen Neptun, gdzie odpowiadała za rozwój polskich oraz zagranicznych projektów morskiej energetyki wiatrowej.
Nowa minister posiada doświadczenie w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa. Od 2021 roku była związana z Orlenem, gdzie pełniła funkcję prezesa spółki Orlen Neptun. Jest członkiem Rady Koordynacyjnej ds. morskiej energetyki wiatrowej.
Biegle posługuje się językiem angielskim oraz rosyjskim, płynnie mówi w języku niemieckim.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych