ew
Wygląda na to, że moment, w którym firma DFDS zdecydowała się na zakup tureckiego przedsiębiorstwa U.N. Ro-Ro, nie był najwłaściwszym. A to z uwagi na bardzo słabe obecnie notowania tureckiej waluty.
Polityczne tarcia pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Turcją mają poważne konsekwencje dla kursu waluty drugiego z tych krajów. Tylko w ciągu jednego tygodnia jej notowania spadły o 20 procent. Cierpią na tym m.in. firmy, które działają na tureckim rynku – w tym również firma U.N. Ro-Ro, czyli niedawny nabytek DFDS. To wszystko może się odbić na wynikach finansowych duńskiego przedsiębiorstwa.
„Wszystkim nam oczywiście jest przykro z powodu turbulencji wokół tureckiej waluty. I to kilka miesięcy po tym, jak kupiliśmy U.N. Ro-Ro. Ale jest to sytuacja, o której wiedzieliśmy, że może się zdarzyć, gdy przeniesiemy się do innego obszaru niż ten, w którym normalnie działamy” - powiedział Torben Carlsen z DFDS.
Jak podkreślili przedstawiciele DFDS, napływające obecnie niekorzystne informacje rynkowe (w związku z niestabilnym kursem tureckiej waluty, obniżyły się też notowania DFDS na giełdzie) nie oznaczają, że ktokolwiek żałuje przeprowadzenia transakcji. Zdaniem Torbena Carlsena, w dalszej perspektywie inwestycja będzie oceniana pozytywnie.
Firma U.N. Ro-Ro obsługuje na Morzu Śródziemnym połączenia towarowe. W skład jej floty wchodzi 12 nowoczesnych jednostek, które kursują z Turcji do Włoch i Francji.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law