ew
11 stycznia 2018 roku spółki ENAMOR sp. z o.o. i Polski Rejestr Statków podpisały list intencyjny, wyrażając w ten sposób wspólną wolę podjęcia działań zmierzających do rozpoczęcia współpracy w obszarze monitorowania i analizy efektywności energetycznej statków.
Współpraca w głównej mierze ma opierać się na transferze wiedzy do gospodarki i biznesu podczas wspólnie organizowanych seminariów, konferencji i szkoleń.
– Armatorzy posiadający we flocie statki handlowe muszą dostosować ich eksploatacje do wymagań nałożonych przez IMO i Unię Europejską. W temacie regulacji i przepisów morskich nie mogliśmy trafić na lepszego partnera niż PRS. Do nas natomiast będzie należeć przedstawienie branży dostępnych w naszej ofercie systemów monitorowania efektywności energetycznej statków, które pozwolą armatorom spełnić nakładane na nich wymagania. – mówi Wojciech Gorski, Dyrektor Pionu Badawczo-Rozwojowego w firmie Enamor.
Pierwszym wspólnym projektem obu firm była organizacja serii spotkań dla greckich armatorów, które odbyło się w połowie stycznia w Pireusie i Atenach. Kolejne działania planowane są na drugi kwartał 2018 roku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych