pc
Premier Włoch Giuseppe Conte opowiedział się za zmianą reguł misji patrolowania Morza Śródziemnego i ratowania migrantów. W wywiadzie dla wtorkowego dziennika "La Stampa" ocenił, że Włochy zrobiły za mało, by z kwestii migracji uczynić sprawę europejską.
Szef rządu podkreślił w rozmowie z turyńską gazetą, że "misje międzynarodowe można i należy skorygować, bo ich obecna formuła jest sprzeczna z zasadą solidarnej Europy, jaką my zamierzamy potwierdzić również w kwestii imigracji". "Nie ma wątpliwości co do tego, że kierunek jest właściwy, ale sprawę tę należy omówić na odpowiednim forum" - oświadczył Conte.
Dzień wcześniej szef MSW w jego rządzie Matteo Salvini ogłosił zamiar zamknięcia włoskich portów nie tylko dla statków organizacji pozarządowych (NGO) ratujących migrantów, lecz także dla jednostek z migrantami ratowanymi w ramach zagranicznych misji patrolowych na morzu. Salviniemu chodzi o to, aby wszyscy rozbitkowie przestali trafiać wyłącznie do Włoch.
Premier Conte, zapytany czy jego zdaniem należy też zrewidować zasady unijnej operacji morskiej Sophia, odparł: "Niektóre aspekty tej międzynarodowej operacji należy przeformułować; przede wszystkim wprowadzając redystrybucję migrantów między różne kraje europejskie".
Conte nawiązał też do działalności NGO, których statki z migrantami na mocy rozporządzenia rządu nie mogą więcej wpływać do włoskich portów. "NGO pełnią istotną rolę w naszym społeczeństwie, ale fundamentalne znaczenie ma to, by ich statki szanowały reguły i nie ingerowały w operacje libijskiej straży przybrzeżnej" - oświadczył.
Szef rządu, na pytanie dlaczego migranci nadal budzą strach mimo spadku liczby przybyszów, zauważył: "W ostatnich latach Włochy zaoferowały, że będą zabierać wszystkich bez różnicy migrantów przypływających przez Morze Śródziemne". "A potem Włochy zostały pozostawione same sobie, choć prawdą jest i to, że zrobiły niewiele, by doprowadzić do naprawdę europejskiego podejścia do napływu migrantów" - ocenił prezes Rady Ministrów. To jest jego zdaniem przyczyna rozkwitu "biznesu imigracji i wzrostu przemytu" ludzi.
Conte dodał, że nadrzędnym celem włoskiej polityki zagranicznej "jest i musi pozostać interes narodowy".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych