pc
Nowy szef MSW Włoch Matteo Salvini z prawicowej Ligi oświadczył w niedzielę na Sycylii, że w sprawie migrantów rząd nie będzie prowadził polityki "twardej linii", ale "zdrowego rozsądku". Jako cel wskazał ratowanie życia przez wstrzymanie przepraw przez morze.
Na konferencji prasowej w Katanii Salvini, który jest też wicepremierem, powiedział: "Koniec z Sycylią jako obozem uchodźców Europy".
"Nie będę się biernie przyglądał zawijaniu kolejnych statków" z migrantami - dodał. Szef MSW ocenił, że potrzebne są ośrodki zajmujące się procedurą wydalania przybyszów. Powtórzył, że aby przebiegała ona sprawnie, konieczne są umowy z krajami pochodzenia migrantów.
"Morze Śródziemne to cmentarz" - dodał Salvini w czasie wizyty na wyspie dwa dni po zaprzysiężeniu rządu Giuseppe Contego.
Podkreślił, że "życie jest święte i aby je ratować, należy nie dopuszczać do tego, by ludzie wsiadali do łodzi". Życie ludzkie ratuje się, "nie dopuszczając do odpływania łodzi śmierci, które są biznesem dla niektórych, a nieszczęściem dla reszty świata" - dodał.
"Działamy bez czarodziejskiej różdżki, by doprowadzić do ograniczenia fali migracyjnej, odsyłania, zapewnienia bezpieczeństwa i zablokowania gigantycznego biznesu" - powiedział Salvini, odnosząc się do przemytu migrantów.
Zdaniem wicepremiera "nie wystarczy modlić się i wzruszać" na wiadomość o śmierci kolejnych migrantów. "Pracuję nad tym, aby wszystkie międzynarodowe instytucje zaangażowały się w powstrzymanie fali migracyjnej i śmierci kolejnych ludzi" - dodał.
"Zrobię wszystko, współpracując z rządami innych państw, by nie dopuścić do tego, aby ci zdesperowani ludzie wyruszali w drogę myśląc, że we Włoszech jest złoto, podczas gdy (we Włoszech) nie ma pracy dla Włochów" - mówił minister spraw wewnętrznych.
Powiedział też, że zapoznał się z dokumentami MSW dotyczącymi migracji. "Odkryłem, że koszt pomocy dla osób ubiegających się o azyl jest najwyższy w Europie, a czas wydania decyzji najdłuższy" - zaznaczył Salvini. W tym roku do Włoch przybyło około 13 tysięcy migrantów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych