pc
Hiszpania i Portugalia to dwa kolejne kraje UE, które zadeklarowały gotowość przyjęcia po 50 migrantów z dwóch jednostek, które stoją na wodach koło brzegów Sycylii. O decyzji władz w Madrycie i Lizbonie poinformował w niedzielę premier Włoch Giuseppe Conte.
Wcześniej zamiar przyjęcia po 50 migrantów wyraziły Francja, Malta i Niemcy.
Nowy włoski rząd odmawia przyjmowania wszystkich migrantów ratowanych na Morzu Śródziemnym i zabieranych z łodzi oraz pontonów i domaga się solidarnego podejścia do migracji ze strony wszystkich krajów UE. O przyjęcie części z 450 osób, które przypłynęły z Libii i nie zostały sprowadzone na ląd we Włoszech, zaapelował do europejskich przywódców w sobotę premier Conte. Osobną notę do ambasad wszystkich państw członkowskich w Rzymie wystosowało włoskie MSZ.
Szef włoskiego MSW, wicepremier Matteo Salvini, komentując decyzję pięciu krajów UE, oświadczył: "Dobrze, stanowczość i konsekwencja opłacają się". "Skończył się czas rządów wspólników i tchórzy" - dodał Salvini, który za współudział w przemycie migrantów uważa zabieranie ludzi z łodzi i pontonów przez statki organizacji pozarządowych. Zamknięto przed nimi włoskie porty.
Minister spraw wewnętrznych poinformował też na portalu społecznościowym: "Zapewniliśmy bezpieczeństwo kobietom i dzieciom". To jedyne osoby, którym strona włoska pozwoliła opuścić okręty z migrantami zabranymi z pokładu kutra.
Wicepremier dodał następnie, że cały rząd "doskonale" wykonał zadanie i pogratulował premierowi Contemu. "Następnym celem, aby zniszczyć raz na zawsze mafię przemytników ludzi, będzie odsyłanie imigrantów tam, skąd wyruszyli. Do Włoch i do Europy dostaje się tylko ten, kto ma na to zgodę" - oświadczył Salvini.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych